بلاگ

معبد گورو نانک دربار دبی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره معبد گورو نانک دربار دبی امارات

معبد گورو نانک دربار دبی Guru Nanak Darbar

درباره گورو نانک دربار

گورو ناناک دربار محل عبادتی است که در روستای جبل علی در دبی وجود دارد که در سال 2012 میلاید برای خدمت به بیش از 50.000 ساکن سیک در این روستا تاسیس گردید.
این مجموعه بعنوان اولین معبد رسمی سیک ها در منطقه شورای همکاری خلیج فارس و خاورمیانه ساخته شده است که توسط سورندر سینق که فردی ساکن در دبی بود در سال 1976 میلادی تاسیس گردید. ویزای دوبی
این موضوع نیز قابل اشاره می باشد که، گورو ناناک دربار در ماه آوریل سال 2017 میلادی پس از سرو صبحانه برای بیش از 600 نفر از حدود 101 ملیت وارد رکوردهای جهانی گینس شد.
این مکان توسط شرکت معماری هولفورد اسوشیت مستقر در دبی با مشاوره ریچارد آدامز مستقر در بریتانیا طراحی شده است.
برای ساخت این مجموعه معماران مجبو بودند برای الهام گرفتن از گورودواراها در نقاط مختلف جهان بازدید های متعددی را به انجام برسانند.
گورو ناناک دربار به رنگ بژ ترکیبی از سبک ساختمانی مدرن و سنتی سیک ساخته شده است و دارای سه سطح پارکینگ زیرزمینی و دو سطح بالای زمین است و مساحت هر زیرزمین 25000 فوت برای گنجایش و جای گیری حدود 140 ماشین می باشد.
طبقه همکف این مجموعه شامل میز پذیرش، دفتر گوردوارا، سالن غذاخوری، آشپزخانه، انباری و اتاق‌های انبارمی باشد.
نمازخانه در طبقه اول دارای سنگ مرمر ایتالیایی بر روی دیوارها و کف، لوسترهایی از مورانو ایتالیا و یک فرش بنفش است.
همچنین این مجموعه و نمازخانه آن دارای سایبان‌ های طلای 24 عیار برای گورو گرانت صاحب مجموعه است و در مرکز آن یک سکوی برجسته با ستون‌های با روکش طلا حکاکی شده و بالای آن گنبدی به شکل نیلوفر آبی با روکش طلا قرار دارد.
گنبد با پارچه ای پوشانده شده است که در لبه آن توری طلا قرار دارد
قبل از شیوع ویروس کرونا در مارس 2020 میلادی ، حدود 10.000 نفر هر جمعه از گوردوارا بازدید می کردند، که شامل سیک های افغان، سندی ها و پنجابی های هندو می شد، اما در حال حاظر و بعد از واکسیناسیون افراد مجدد بازدید از این مجموعه امکان پذیر گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
Open