بلاگ

فرودگاه شارجه

راهنمای کامل فرودگاه شارجه ( ترمینال های فرودگاه شارجه , حمل و نقل و ترانسفر از فرودگاه شارجه , مراکز خرید فرودگاه شارجه , صرافی در فرودگاه شارجه )

فرودگاه شارجه ( بین المللی شارجه ) Sharjah International Airport

فرودگاه شارجه
فرودگاه شارجه بیس اصلی پروازهای ایر عربیا

یک فرودگاه همگانی و مسافربری می باشد که در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی ساخته شده است.
این فرودگاه دارای باندی آسفالت می باشد که طول آن 3750 متر بوده و در ارتفاع 34 متری از سطح دریا واقع شده است. 
این فرودگاه بین المللی در 13 کیلومتری جنوب شرقی شهر شاجه واقع شده است و دارای مساحتی حدود 15.200.000 متر مربع می باشد.
فرودگاه بین‌المللی شارجه فعلی در دهه 1970 ساخته شد و در 31 دسامبر 1976 به صورت رمسی افتتاح شد و از آن تاریخ به بعد به انجام فعالیت ها و ارائه خدماتش به مسافران می پردازد.
این فرودگاه بین المللی هرساله میزبان تعداد بسیار بالایی از گردشگرانی است که مایل سفر به شارجه در کشور امارات متحده عربی هستند و همچنین هر ساله تعداد بسیار بالایی از مسافران را نیز به اکثر نقاط در امارات متحده عربی و جهان جا به جا می کند.
این مجموعه همچنین بعنوان سومین فرودگاه بزرگ خاورمیانه که مرکز بزرگ باربری های هوایی خاورمیانه بر حسب تن می باشد نیز شناخته شده و محبوب می باشد.
ایرعربیا بعنوان ایرلاینی شناخته شده می باشد که پایگاه اصلی فعالیت هایش در این فرودگاه می باشد.
افرادی که مایل به سفر به دبی می باشند در صورتی که پرواز برای این شهر در دسترس نباشد می توانند با پروازهای شارجه به این شهر برسند و سپس تنها با 30 دقیقه رانندگی به دبی برسند و این قابل ذکر است که دسترسی این موضوع بعنوان یکی از شناخته شده ترین مزیت های فرودگاه شارجه در بین مسافران محسوب میگردد.
این فرودگاه در سال 2015 از طرف شورای بین المللی فرودگاه ها به عنوان سومین مرکز بزرگ باربری هوایی خاورمیانه شناخته شده است.
فرودگاه بین المللی شارجه، دارای خدمات مدرن، راحت و فعالی است که آماده ی خدمت رسانی به مسافرانی است که در این فرودگاه رفت و آمد می کنند.
این نکته نیز قابل ذکر است که این فرودگاه دارای فاصله 10 کیلومتری از مرکز شارجه و همچنین 20 کیلومتری دبی می باشد.
یکی دیگر از مزیت های فرودگاه بین المللی شارجه این موضوع است که دسترسی به بنادر اصلی خلیج با جاده های مستقیم و به بندر شارجه را آسان گردانده است.
علاوه بر خطوط هواپیمایی ایرعربیا می توان گفت که ایرلاین های بسیاری نیز در این فرودگاه فعالیت داند که از برخی از انها می توان به اجیپت ایر اکسپرس، فلای ناس و قطر ایرویز اشاره نمود.

امکانات داخلی فرودگاه بین المللی شارجه Interior facilities of Sharjah International Airport

وای فای رایگان Free WiFi

وای فای رایگان Free WiFi
امکانات فرودگاه شارجه

یکی از مهمترین امکاناتی که با وارد شدن مسافران به هر فرودگاهی می توانند از آن استفاده کنند متصل شدن به وای فای می باشد.
برای ارتباط برقرار گردم با وای فای فرودگاه بین المللی شارجه در ابتدا و با پیروی کردن از دستورا عملهایی که در همه قسمت های فرودگاه برای اطلاعات بیشتر مسافران وجود دارد باید مراجعه نمایید و به راحتی در حین انتظار برای انجام پروازتان می توانید از وای فای نیز استفاده نمایید.

رستوران و کافی شاپ restaurant and coffee shop

رستوران و کافی شاپ
امکانات و رستوران های فرودگاه شارجه

همانند بسیاری از فرودگاه های در این مجموعه نیز در هر یک از ترمینال ها قسمتی ساخته شده است که دارای رستوران و کافی شاپ برای استفاده مسافرانی است که منتظر انجام پرواز خود هستند.
در این رستوران ها می توانید غذاهای لذیذ و نوشیدنی های گوارایی سفارش داده و نوش جان نمایید.
همچنین در قسمت کافی شاپ نیز می توانید از انواع قهوه ها، آب میوه ها، کیک ها، دسرها و اسنک های موجود سفارش داده و از طعم تمامی آنها لذت ببرید.

سرویس خدمات هلا hala SERVICE

سرویس خدمات هلا hala SERVICE
اطلاعات فرودگاه شارجه

یکی از پرکاربرترین سرویس های خدماتی موجود در فرودگاه بین المللی شارجه می باشد که به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مسافران می باشد.
این شرکت در صضمیه کمک به افرادی که توانایی انجام کارهای پرواز خود را ندارند کمک میکنند، همچنین در ضمینه خرید بلیط، کارهای مربوط به ویزا و پاسپورت و سایر کارهایی که در طول سفرهای خارجی برای مسافران رخ میدهد در داخل فرودگاه و در صورت نیاز که توسط مسافر اعلام میگردد کمک های قابل توجهی را انجام میدهند.

تلفن Phone

تلفن Phone
دستگاه های شارژ تلفن در فرودگاه شارجه

یکی دیگر از امکانات در دسترس مسافران در این فرودگاه تلفن های همگانی می باشد که با وارد شدن به این فرودگاه و در صورت نداشتن اینترنت و یا آنتن دهی تلفنی می توانید به فردی که مد نظرتان هست زنگ بزندی و یا در موادری نظیر داشتن تاخیر در پرواز و یا هر موضوع دیگر نیز می توانید از این تلفن های که در فرودگاه شارجه وجود دارد استفاده نمایید.
در حین استفادهخ از این تلفن های همگانی بواسطه اینکه دارای محل مخصوص کابل های یو اس بی هستند موبایل و یا لپ تاپ خود را نیز می توانید با اتصال به قسمت یو اس بی شارژ نمایید.

کلینیک پزشکی medical clinic

کلینیک پزشکی medical clinic
درمانگاه فرودگاه شارجه – ویزای دبی

یکی دیگر از مهمترین خدماتی که در فرودگاه بین المللی شارجه به مسافران ارائه می شود و قابل دسترس آنها می باشد قسمت کلینیک پزشکی می باشد که در آنجا ساخته شده و کادر درمانی حرفه ای در انجا مشغول مبی باشند.
در صوتری که در حین انتظار برای انجام پر.از برای شخصی مشکلی پیش باید با مراجعه به این قسمت می تواند کمک های لازم را از کادر درمانی آنجا داشته باشد.

فروشگاه های خرید فرودگاه شارجهSharjah Airport Shopping Stores

خرید در فرودگاه شارجه
مراکز خرید فرودگاه شارجه

یکی دیگر از امکاناتی که در این فرودگاه وجود دارد فروشگاه هایی است که می توانند مسافران در حین انتظار برای انجام پرواز های خود از آنجا خرید های انجام دهند که می توانند بعنوان سوغاتی از آنها استفاده کنند.

قیمت ویزای آنلاین دبی :

ویزا دبی توریستی در حال حاضر در 3 نوع ویزای 10 روزه – ویزای 1 ماهه و ویزای 2 ماهه صادر می شود و ویزای های 10 روزه و 30 دارای دو نوع عادی و فوری می باشند .

قیمت ویزا دبی به تومان و درهم در جدول زیر برای مسافران گرامی قابل مشاهده می باشد .

قیمت انواع ویزا های دبی

بروزرسانی قیمت : 1402/05/27

نوع ویزا دبی

بزرگسال

          زیر 18 سال          

ویزای 10 روزه عادی دبی 
3/820/000 تومان
1/000/000 تومان
ویزای 10 روز فوری دبی 
5/100/000 تومان
1/100/000 تومان
ویزای 1 ماهه عادی دبی 
3/940/000 تومان 
1/050/000 تومان
ویزای 1 ماهه فوری دبی 
5/200/000 تومان 
2/000/000 تومان
ویزای 1 ماهه مولتی دبی
6/600/000 تومان
3/000/000 تومان
ویزای 2 ماهه سینگل دبی 
6/450/000 تومان
2/500/000 تومان
ویزای 2 ماهه مولتی  دبی 
11/200/000 تومان
6/500/000 تومان
ویزای 48 ساعته (ترانزیتی) 
0 تومان
0 تومان
ویزای 96 ساعته (ترانزیتی) 
0 تومان
0 تومان
بیمه برای ویزای 48 و 96 ساعته (اختیاری)
0 تومان
 

فرق بین ویزا عادی و فوری دبی در چیست :

ویزاهای عادی و فوری در نوع ویزا تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آنها در مدت زمان صدور می باشد . به طوری که ویزای عادی از زمان ثبت درخواست 1 تا 3 روز کاری و ویزای فوری از زمان ثبن سفارش حدودا 24 ساعت زمان نیاز دارند تا صادر شوند .

چه مدارکی برای اخذ ویزای دبی مورد نیاز است :

مدارک مورد نیاز ویزای دبی اسکن یا عکس از صفحه اول پاسپورت ( با اعتبار حداقل 6 ماه ) – شناسنامه – عکس پرسونلی و کارت ملی می باشد 

افزاد زیر 18 سال به دلیل نداشتن کارت ملی  نیازی به ارائه تصویر کارت ملی ندارند 

افرادی که کارت ملی آنها قدیمی می باشد و یا هنوز کارت ملی جدید دریافت نکرده اند می توانند با استفاده است کارت ملی قدیمی و یا فیش تعویض درخواست ویزا دهند 

در مورد پاسپورت ارسالی توجه داشته باشید تمام قسمت های پاسپورت باید خوانا باشد و همچنین 2 خط زیر پاسپورت که به صورت کد می باشد حتما می بایستی در تصویر ارسالی به طور کامل وجود داشته باشد .

توجه داشته باشید :

  • برای دریافت ویزا نیاز به ارسال بلیط هواپیما و رزرو هتل نمی باشد .
  • جهت ارسال مدارک می توانید با گوشی خود از مدارک عکس گرفته و ارسال بفرمائید (به شرط با کیفیت بودن عکس ارسالی)
  • در صورتی که مدارک شما مورد تائید کارشناسان قرار نگیرد می بایستی در قسمت ارسال مجدد مدارک تصویر با کیفیت تر از مدارک خود برای ما ارسال فرمائید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
Open