بلاگ

جشن و فستیوال های دبی

معرفی بهترین و معروف ترین جشن ها و فستیوال های دبی

جشن و فستیوال های دبی

جشنواره سنسیشن دبی Sensation Dubai

جشن ها و فستیوال های دبی
جشنواره سنسیشن دبی Sensation Dubai

یکی از محبوب ترین جشن هی و فستیوال های می باشد که برای اولین بار در قرن هجدهم میلادی در آمستردام برگزار گردیده است و در طی گذر سال ها اجرا و برگزاری آن به کشور امارات و دبی نیز رسیده و هر ساله در حال برگزاری می باشد.
موزیک الکترونیک بیس اصلی این جشنواره می باشد و مختص افراد و علاقه مندان به این نوع از موسیقی میباشد.
در این روز هنرمندان بسیاری از اکثر نقاط دنیا برای شرکت در این مجموعه و انجان هنرنمایی های خود به دبی سفر می کنند.
در این روز خاص که هرساله در دبی برگزار می گردد شرکت کنندگان بسیاری که علاقه مند به شرکت در این برنامه و این نوع از سبک موسیقی می باشند در آنجا شرکت می کنند و نهایت لذت را از حضور خود در این جشنواره می برند.

فستیوال تومارولند دبی Tomorrowland Festival

بهترین فستیوال موسیقی در دبی
فستیوال تومارولند دبی Tomorrowland Festival

این فستیوال مختص علاقه مندان به موسیقی الکترونیک می باشد و هر ساله در شهر دبی کشور امارات برگزار می گردد و بازدید کنندگان و علاقه مندان بسیاری را نیز به خود جلب می کند.
این فستیوال بعنوان یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین مراسم هایی است که در دبی و همچنین کشورهایی بسیاری نهایت بلژیک با رعایت کردن تمامی قوانین و مقررات و به نحو بسیار عالی برگزار میگردد.
هر ساله در این فستیوال پر رنگ و موسیقی، دی جی ها ، تهیه کنندگان و هنرمندان مشهور جهان گرد هم جمع شده و به اجرا موسیقی و ارائه هند های خود به علاقه مندان می پردازند.
برای شرکت در این جشن حتما باید از ققبل بلیط های خود را تهیه نمایید چون زود فروش بلیط ها تمام شده و درصورت مراجعه به این مکان در روز برگزاری فستیوال امکان دارد نتوانید بلیط ورودی را تهیه نمایید.

فستیوال رنگ دبی Dubai Colour Run

تاریخ برگزاری فستیوال های دبی
فستیوال رنگ دبی Dubai Colour Run

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین برنامه هایی است که هر ساله و به صورت مسابقه دو در دبی برگزار میگردد.
در این روز که بسیار پر رنگ و زیبا و خاص می باشد برنامه ها و موسیقی های بسیاری نواخته و برگزار می شود و مردم با گردهم جمع شدن به شادی و پایکوبی می پردازند.
در این مراسم از تمامی رده های سنی از بزرگسالان گرفته تا کودکان می توانند شرکت کرده و با گرد هم جمع شدن به شادی و پایکوبی بپردازند.
در روز برگزاری این فستیوال کلی پودر رنگی روی سر و بدن شرکت کننده ها و گردشگران ریخته می شود و این موضوع اتفاقات هیجان انگیز بسیاری را برای هر فرد به ارمغان می آورد که در خاطراتی خود می توانند آنها را جداگانه و همچنین با گرفتن عکس های زیبا به ثبت برسانند.

فستیوال خرید دبی Dubai Shopping Festival

فستیوال های خرید در دبی
فستیوال خرید دبی Dubai Shopping Festival

این جشن هر ساله پیش از شروع سال نو میلادی برگزار میگردد اما دارای روز خاصی نمی باشد.
این فستیوال قابل ذکر است که از زمانی برگزاری تا اتمام آن حدود پنج هفته به طول می انجامد.
برای اولین بار این فستیوال خرید در سال 1996 در دبی برگزار گردید و از آن به بعد هر ساله در حال برگزاری می باشد و در بازه زمانی که این فستیوال برگزار می شود توریست ها و گردشگران بسیاری نیز برای گذراندن تعطیلات و استفاده از این فستیوال به دبی سفر می کنند.
در این فستیوال و جشنواره همه می توانند در کنار خرید وسایل و اجناس مقرون به صرفه و ارزان همچنین می توانند از برترین و به روز ترین برند های شناخته شده در جهان نیز بهره مند شده و بسته به نوع و نیاز خود و بر اساس بودجه ای که دارند خرید هایشان را به انجام برسانند.
علاوه بر خرید بازدید کنندگان می توانند از دیگر امکاناتی که وجود دارد نظیر غرفه های خوراکی ها، کافه ها، شیرینی فروشی ها و تفریحاتی نظیر اسکی، شنا، تماشای فیلم و … نیز بپردازند و از هر یک که دوست داشتند بهره مند شوند.

نمایشگاه جیتکس شاپر دبی Gitex Shopper Dubai Exhibition

جشن های فرهنگی دبی
نمایشگاه جیتکس شاپر دبی Gitex Shopper Dubai Exhibition

این نمایشگاه مختص به علاقه مندان در ضمینه لوازم الکترونیکی و همچنین کالاهای دیجیتالی می باشد که هر ساله و به طور متداوم در دبی برگزار می گردد.
این نکایشگاه بوساطه ارائه به روز ترین خدمات و تکنولوژی ها بعنوان یکی از مهمترین نمایشگاه هایی است که در دبی هر ساله برگزار میگردد.
بسیاری از برند های شناخته شده و مطرح بین المللی دارای غرفه در این نمایشگاه می باشند و همچنین برند های تازه تاسیس و شناخته نشده ای نیز در این نمایشگاه به بازدید کنندگان معرفی می شوند.
هر ساله در زمان برگزاری آن تعداد بسیار بالایی از مردم اعم از ساکنان دبی و همچنین توریست ها و گردشگران برای شرکت به این نمایشگاه می روند.

جشن روز ملی دبی Dubai National Day Celebration

اعیاد دبی
جشن روز ملی دبی Dubai National Day Celebration

این جشن که از مهمترین ها در کشور امارات می باشد هر ساله در ماه دسامبر و دومین روز این ماه در تمامی شهر هی امارات و مخصوصا” در دبی برگزار میگردد.
این جشن بواسطه آزادی و استقلال شیخ نشین ها در سال 1971 میلادی از زیر سلطه انگلیسی ها برگزار میگردد.
در این روز خاص و فراموش نشدی برای ساکنان کشور امارات، مردم آنجا همه ‌ساله در این با بر دست گرفتن پرچم امارات و همچنین برخی از آنها با نقاشی کردن پرچم بر روی خودروها و ساختمان‌ها و همچنین تزئین خیابان‌ها به جشن و پایکوبی می پردازند و با نواختن ساز ها و موسیقی های سنتی در کنار هم این روز را جشن میگیرند.
رژه نظامی و برگزاری انواع کارناوال ها هر ساله بعنوان یکی از سنت های برگزاری این جشن می باشد که همین امر باعث گردیده در این بازه زمانی از سال تعداد بسیار بالایی از مردم اعم از ساکنان دبی و دیگر شهر ها و همچنین توریست ها و گردشگران برای دیدن این برنامه و شرکت در این مراسم به دبی سر بزنند.

فستیوال طلا دبی Dubai Gold Festival

فستیوال های تخفیف دبی
فستیوال طلا دبی Dubai Gold Festival

این فستیوال هر ساله با شرکت تعداد بالایی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان طلا در دبی برگزار میگردد.
برای آشنایی با برند های شناخته شده اماراتی و همچنین بین المللی و همچنین آشنایی با به روز ترین مدل های می توانید در زمان برگزاری این جشنواره و فستیوال به دبی بروید.
معمولا این فستیوال مختص علاقه مندان به طلا و همچنین شیخ ها و افرادی ثروتمند می باشد اما قبال ذکر است فقط افراد ثروتمند نمی توانند به این مکان بروند بلکه تمامی اقشار بسته به نوع بودجه و درآمدی که دارند می توانند به میزان دارای خود از غرفه های این فستیوال دیدن کرده و خرید های خود انجام دهند.

فستیوال اسب دوانی دبی Dubai Horse Racing Festival

فستیوال و جشن های ورزشی دبی
فستیوال اسب دوانی دبی Dubai Horse Racing Festival

این فستیوال و جشن هر ساله و در ماه مارچ در کشور امارات و شهر دبی برگزار می گردد.
افرادی که دارای اسب های مختلف می باشند و مهارت در حرفه اسب دوانی دارند در این روز گرد هم جمع می شوند و با دیدن مسابقات اسب دوانی نهایت لذت را از حضورشان درآنجا می برند.
اسب سواران حرفه ای بسیاری در کنار مردم معمولی در این روز در این فستیوال شرکت می کنند و همچنین این رویداد هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از بازدید کنندگان اعم از ساکنان دبی ، توریست ها وگردشگران علاقه مند به این حرفه می باشد.
همچنین در این روز مسابقات بسیاری نیز برگزار میگردد و در نهایت به برنده اصلی و نفر اولی کاپ قهرمانی نیز بعنوان یادگاری تقدیم میگردد.

دلایل ریجکتی ویزای دبی :

دلایل زیادی ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست ویزا دبی شود که متداول ترین آنها در زیر توضیح داده شده است .

  • داشتن پرونده باز در کارگزاری دیگر و یا داشتن ویزای فعال .
  • کیفیت پایین و ناخوانا بودن مدارک ارسالی به خصوص پاسپورت مسافر .
  • در صورتی که در سفر های قبلی بیشتر از مدت اقامت ویزا در امارات مانده باشید یا اور استی (Over stay) داشته باشید .
  • اگر قبلا ویزای دبی گرفته باشید و از آن استفاده نکرده باشید .
  • در صورت داشتن تشابه اسمی با فردی در امارات که قبلا پرونده قضایی در امارات داشته است .
  • داشتن سابقه کیفری در دبی
  • داشتن سابقه کیفری در کشور های خلیج فارس (پیمان تعاون)
  • داشتن ویزای اقامت در دبی و دم کنسل کردن آن ویزا

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی همچنین تفاوت بین ویزای سینگل ( یک بار ورود ) و مولتی ( چند بار ورود ) چیست ؟

 

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی :

ویزای عادی و فوری دبی در نوع ویزا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها تفاوت این 2 ویزا در مدت زمان صدور آنها می باشد .

ویزای عادی معمولا بین 1 تا 3 روز کاری

ویزای فوری معمولا بین 1 تا 2 روز

بررسی می شود .

 

تفاوت ویزای سینگل و مولتی دبی در چیست ؟

در ویزای سینگل (یک بار ورود) : مسافر پس از 1 بار ورود به خارج شده از دبی (امارات) دیگر امکان استفاده از این ویزای را ندارد و جهت ورود مجدد می بایستی ویزای جدید در خواست دهد – حتی اگر تعداد روزهای اقامت در دبی از روزهای اقامت ویزا کمتر بوده باشد.

به عنوان مثل : مسافر ویزای 1 ماهه امارات را داشته و 1 هفته پس از ورود به دبی از کشور خارج شده است و 20 روز از زمان اقامت در دبی را دارد .

ولی به دلیل خارج شدن از کشور امارات و به علت سینگل بودن ویزای با توجه به اینکه 20 روز از زمان اقامت خود در دبی مانده است امکان ورود مجدد به همین ویزا به داخل امارات را ندارد و می بایستی مجدد ویزا دریافت نمایند .

اما در ویزای مولتی ( چند بار ورود ) : مسافر پس از ورود می تواند به تعداد نامحدود به شریط که از مدت اقامت ویزای خود بیشتر نشود به کشور امارات وارد و از آن خارج شود .

به عنوان مثل : مسافر ویزای 1 ماهه امارات را داشته و 1 هفته پس از ورود به دبی از کشور خارج شده است و 20 روز از زمان اقامت در دبی را دارد . 

در صورت داشتن ویزای مولتی مسافر مجدد می تواند وارد دبی شده از از اعتبار 20 روزه ماقی مانده خود استفاده نماید .

هزینه ویزای توریستی دبی :

هزینه و نرخ ویزای دبی به تومان و درهم در سایت قابل مساهده می باشد .

[ads1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open