بلاگ

مهاجرت به دبی

شرایط مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی

هر فرد در ابتدا و قبل از تصمیم گیری باری مهاجرت به کشوری دیگر برای زندگی باید شرایط و قوانین مهاجرتی کشور انتخابی خود را به دقت بررسی کند و کشور امارات و شهر دبی نیز در این ضمینه هیچگونه استثنایی نداشته و هر متقاضی در ابتدا باید از شرایط و قوانین این کشور به طور کامل و دقیق مطلع گردد.
این کشور و مخصوصا شهر دبی بواسطه پیشرفت هایی که در طی سال های اخیر در ضمینه تجارت، صنعت، اقتصاد، صادرات و … به دست آورده است بعنوان یکی از محبوب ترین مکان های مهاجرتی برای بسیاری از افراد تبدیل گردیده است.
املاک، ساختمان ها، سازه ها و … که همگی بسیار چشم نواز می باشند نیز بعنوان یکی از محبوبیت های شناخته شده از دبی در جهان و در بین بسیاری از مردم می باشد.
برای مهجرت به کشور امارات و به خصوص شهر دبی گزینه های مختلف برای انتخاب اعم از: مهاجرت برای کار، مهاجرت برای تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت برای زندگی همیشگی، مهاجرت با سرمایه گذاری و … برای انتخاب وجود دارند که هر فرد بنا به میزان درخواست و توانای هایش هریک از گرینه های مد نظرش را انتخاب می کند .

مهاجرت به دبی برای کار و تجارت

هرفرد در ابتدا و برای اینکه بتواند مهاجرت خود را بواسطه و به قصد کار و تجارت بدست بیاورد باید اجازه اقامت داشته باشد تا بتواند کاری مختص و در رابطه با حرفه و توانایی خود بدست بیاورد.
بعنوان یک مهاجر متقاضی باید در ابتدا دارای اقامت کشور امارات باشد تا بتواند با ایجاد حساب بانکی و توانایی مالی شرکت و ادراه ای را تاسیس کرده و یا با دارا بودن اقامت خود نسبت به کار در موسسه، شرکت و ارگان های تاسیس شده در کشور امارات و شهر دبی فعالیت های خود را به انجام برساند.
برای این کار نیز هر متقاضی باید مدراکی را برای بررسی های اولیه ارسال نماید و به سفارت این کشور بفرستد و در صورت تایید و بررسی نهایی این نوع از ویز و اجازه اقامت به شخص متقاضی داده می شود.
پاسپورت متقاضی با دارا بودن اعتبار قانونی حداقل شش ماهه و همچنین در صورت داشتن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس پرسنلی که می بایست کاملا از روبرو و بدون هیچگونه روتوشی و با پس ضمینه سفید باشد.
نامه تاییدیه استخدامی از سازمان، ارگان و یا شرکتی که قصد کار و یا فعالیت در آن را داشته باشید.
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی اخذ ویزای تجاری و کاری کشور امارات و شهر دبی.
تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به طور دقیق، صحیح و بدون هیچگونه دروغی ارائه شود.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و تجارت دبی و ارائه فیش پرداختی آن.
گواهی عدم سوء پیشینه شخص درخواست دهنده ویزا.
گواهی سلامت پزشکی متقاضی دریافت ویزای کاری و تجاری.
دعوتنامه معتبر و رسمی از شرکت و یا سازمان و موسسه ای که قصد همکاری با آنها را دارید.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت زمان حضورتان در کشور امارات در کجا اقامت خواهید داشت.
ارائه کارت واکسیناسون کووید 19 و تمامی واکسن هایی که هر فرد قبل از ورود به خاک کوشر امارات و شهر دبی برای اقامت، کار و یا تجارت باید آنها را زده باشد تا این کشور از سلامت جسمی او آگاهی و اطمینان کامل را داشته باشد.

مهاجرت به دبی برای ادامه تحصیل

این نوع از مهاجرت نیز همانند بسیاری دیگر از موارد باید در ابتدا با ارائه مدارک و در صورت تایید دولت امارات صورت پذیرد تا به شما اجازه ورود به خاک کشور امارات و شهر دبی داده شده و بعد از ان بتوانید با تاییده گرفتن از موسسه، آموزشگاه و یا دانشگاه های ساخته شده در دبی به ادامه تحصیل و زندگی در کشور امارات و شهر دبی بپردازید.
ادامه تحصیل و اقامت در دبی در همین زاستا و به همین دلیل دارای شرایط و قوانینی می باشد که تا قبل از روزی که قصد دارید برای اخذ ویزا و اجازه اقامت خود در این ضمینه درخواست دهید باید از تمامی آنها و مراحلشان اطلاع پیدا نمایید و قبل از هر اقدامی تمامی جوانب منفی و مثبت را نیزمد نظر داشته باشید.
هر متقاضی نیز همانند اخذ اقامت دبی در انواع ضمینه های مختلف برای بررسی های اولیه دولت این کشور باید مدارکی را به انها ارائه نماید که این مدارک عبارتند از:
نامه تأییدیه مؤسسه و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید.
پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار شش ماهه.
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
عکس پرسنلی متقاضی که می بایست کاملا از روبرو و بدون روتوش باشد.
ریزنمرات تحصیلی سال‌های قبل داوطلب.
ارائه نامه ای از بانک که نشانگر تمکن مالی متقاضی که نشانگر توانایی پرداخت هزینه های مربوطه جهت تحصیل، اقامت و خود و خوراک وی باشد.
گواهی عدم سوء پیشینه.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای مربوطه.
تکمیل فرم اولیه درخواست که می بایست به طور دقیق، خوانا و درست (بدون دروغ) پر شوند زیرا در صورت مغاییر نبودن اطلاعات و یا کسری داشتند هر یک از آنها درخواست اخذ ویزای تحصیلی ریجکت می شود.

در رابطه با این نوع از مهاجرت باید اشاره نماییم که هر متقاضی نیاز است که مسلط به زبان انگلیسی و عربی برای اقامت و زندگی در هر ضمینه در کشور امارات و شهر دبی می باشد.

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

یکی دیگر از عواملی که به یک شخص اجازه دریافت اقامت دبی را میدهد ازدواج با فردی است که قبل از او دارای اقامت قانونی کشور امارات می باشد و در شهر دبی زندگی می کند.
در این کشور اگر فردی که مرد باشد و با زنی ازدواج کند که دارای تابعیت کشوری به غیر از امارات می باشد مدت زمانی بین 3 الی 4 سال به طول می انجامد تا بتوانند با اثبات اینکه هر دو زن و شوهر هستند اقامت برای فرد غیر اماراتی را دریافت نمایند.
اگر هم زنی که دارای اقامت و تابعیت اماراتی باشد و با مردی ازدواج کند که در این کشور زندگی نمی کند همانطور که در قانون رسمی و قابل پیروی این کشور امده به آن فرد فقط اقامت کشور امارات و شهر دبی داده می شود و نمی تواند تابیعت رسمی این کشور را به دست بیاورد.
برای هر دو این شرایط متقاضیان باید سند ازدواج، پاسپورت با دارا بودن اعتبار قانونی، مدراکی دال بر توانایی مالی و زندگی در دبی، عکس، گواهی سلامت و واکسیناسون، تکمیل نمودن فرم های درخواستی و مربوطه، فیش هزینه های پرداختی را به مسئولین مربوطه جهت برسی های لازم ارائه دهند.

مهاجرت دبی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز بعنوان یکی از روشهای شناخته شده در چندین سال اخیر برای دریافت اقامت دبی و کشور امارت در بین بسیاری از مردم و مخصوصا ایرانیان مرسوم گردیده است.
دولت امارات و مراجع قانونی به افرادی که در این ضمینه مقاصد خاصی را در ذهن دارند و همچنین سرمایه گذاران واجد شرایط و افراد با استعدادهای خاص، همراه با خانواده هایشان اجازهمی دهند تا با ارائه مدراک خاص و همچنین طی کردن مراحلی مخصوص جهت بررسی ها و بعد از انجام تحقیقات مرتبط تابعیت و اقامت این کشور را بگیرند و بتوانند در دبی زندگی کنند.

مهاجرت به دبی با خرید خانه و مسکن

یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت در دبی خرید ملک و سرمایه گذاری در آن می باشد که هر فرد که از این طریق می خواهد اقامت دبی را بگیرد حداقل سه سال باید این ملک را در دبی داشته باشد.
خرید ملک در این کشور نباید از طریق کسب وام بوده باشد.
ملک باد در منطقه ای آزاد و به دور از مناطق تجاری بوده باشد و تمامی مراحل ساخت کامل را گذرانده بوده و همچنین باید حداقل یک میلیون درهم هزینه برای خرید آن صرف کرده باشید.

مهاجرت و اقامت ورزشی دبی

یکی دیگر از روش هایی که افراد می توانند اقامت کشور امارات و شهر دبی را اخد کنند از طریق ویزای ورزشی می باشد.
این نوع از ویزا را افرادی می توانند در صورت تایدد مدراک و مورد قبول بودن اخذ نمایند که دارای پیشینه ورزشی عالی باشند و حرفه در یکی از ضمینه های ورزشی مهارت داشته باشند.
در صورتی نیز که فردی این نوع مجوز را دریافت نمود نیز باید با یکی از شناخته شده ترین و تایید شده ترین موسسه های اموزشی و تیم ها و یا باشگاه ها نیز قراردادی کاری نیز بتواند داشته باشد و آن را در کنار اقامت خود داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دوبی :

برای دریافت ویزای دبی تنها به اسکن مدارک زیر نیاز است ( شرایط ویزای توریستی دبی ) :

  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس

انواع ویزاهای توریستی دبی :

ویزاهای دبی در حال حاضر در 3 نوع 10 روزه – 30 روزه و 60 روزه صادر می شوند .

ویزاهای 1 ماهه و 2 ماهه در دو نوع عادی و فوری صادر می شوند .

مدت زمان صدور ویزای عادی بین 1 تا 3 روز کاری و مدت زمان صدور ویزای فوری 1 تا 2 روز می باشد .

قیمت ویزای دبی :

هر نوع از ویزاهای دبی قیمت متفاوت دارند . در جدول زیر لیست قیمت هز نوع ویزا به تفکیک بزرگسال و زیر 18 سال قابل مشاهده می باشد .

[ads1]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
Open