بلاگ

قصر الوطن ابوظبی امارات

اطلاعات و راهنمای کامل درباره قصر الوطن ابوظبی امارات

قصر الوطن ابوظبی امارات Qasr Al-Watan

درباره قصر الوطن ابوظبی امارات

قصر الوطن بعنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار میگیرد که در کشور امارات متحده عربی و شهر ابوظبی ساخته شده است. 
برای بزرگداشت میراث کشور، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان (حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی) و محمد بن زاید آل نهیان (ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی) تصمیم گرفتند تا در سال 2019 میلادی کاخ را به روی عموم باز کند.
قبل از افتتاح، این کاخ فقط برای مقاصد رسمی، عمدتاً میزبان رهبران خارجی و برگزاری جلسان مهم دولتی مورد استفاده قرار می گرفته است.
به این موضوع نیز می بایست اشاره نمود که، حتی پس از باز شدن این مجموعه برای عموم، کاخ همچنان برای این اهداف مورد استفاده قرار می گیرد و در روزهایی که مهمانان مهمی در کاخ حضور داشته باشند اجازه بازدید عموم وجود ندارد و اجازه ای بابت این کار داده نمی شود.
این کاخ در 11 مارس 2019 میلادی طی مراسمی به میزبانی شیخ‌ های محمد بن زاید و محمد بن راشد آل مکتوم (معاون رئیس ‌جمهور و نخست ‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم) به روی عموم باز گردید که مورد استقبال بسیاری از مردم نیز قرار گرفت.
در ماه آگوست، این کاخ توسط وب ‌سایت مسافرتی و گردشگری هتل اند رست در میان 20 نماد برتر هنر و فرهنگ در جهان قرار گرفت.
این نکته نیز قابل قید کردن و اشاره می باشد که در سال 2020 میلادی، کاخ ریاست جمهوری قصر الوطن بعنوان یکی از اصلی ترین جاذبه گردشگری فرهنگی در خاورمیانه نامزد جایزه جهانی سفر شد.
برای ساخت نمای این بنا از گرانیت سفید و سنگ آهک استفاده شده است که زیبایی چشم نوازی را به آن بخشیده است.
یک گنبد به قطر 37 متر، یک لوستر با سیصد و پنجاه هزار قطعه کریستال، و تعدادی محفظه قسمت های مهمی از این بنا را تشکیل می دهند.
این موضوع را نیز باید اشاره نماییم که گنبد بر فراز اتاقک مرکزی معروف به “تالار بزرگ” قرار دارد که از شرق و غرب با دو بال احاطه شده است.
بال شرقی این کاخ دارای خانه دانش می باشد، جایی که تعدادی از آثار باستانی و دیگر اشیاء مهم در آن نگهداری می شود.
اشیای ذخیره شده شامل هدایایی است که توسط مقامات بازدید کننده از کشورهای دیگر ارائه می شود.
بال غربی دارای سالن هایی است که برای امور رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.
در اینجا اتاقی به نام روح همکاری وجود دارد که در آن جلسات کابینه امارات و شورای عالی فدرال، علاوه بر اجلاس سران نهادهای بین‌المللی مانند سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس، برگزار می ‌شود.
در جاهای دیگر، ضیافت مراسم رسمی، علاوه بر هدایای دیپلماتیک سایر کشورها، برگزار می شود.
این مجموعه همچنین دارای کتابخانه ای می باشد که قابل ذکر است، دارای تعداد زیادی کتاب در زمینه فرهنگ، تاریخ، باستان شناسی و قانون اساسی می باشد.
برای رفتن به این مجموعه می توانید از تورهای یکروزه استفاده نمایید و در انها ثبت نام نمایید و یا بوسیله تاکسی و ماشین شخصی به آنجا بروید.

آیا برای سفر به دبی به ویزا نیاز است :

هموطنان با پاسپورت ایرانی می بایستی قبل از سفر به دبی اقدام به دریافت ویزای دبی نمایند و امکان سفر به دبی بدون ویزا و یا دریافت ویزا در فرودگاه های امارات برای ایرانیان عزیز وجود ندارد .

شرایط اخذ ویزای دبی :

ویزای دبی برای تمام سنین و جنسیت ها قابل دریافت می باشد و تمام افراد بالای 18 سال شامل مرد یا زن ( مجرد و یا متاهل ) امکان سفر به دبی را دارند :

فقط افراد زیر 18 سال جهت دریافت ویزای دبی نمی توانند به تنهایی اقدام کنند و حتما می بایستی پدر یا مادر یا کفیل قانونی به همراه آنان به دبی سفر کنن و هنگام ثبت درخواست ویزای دبی با همدیگر اقدام به دریافت ویزای دبی نمایند  .

توجه داشته باشید در سایت ویزای دبی تنها صدور ویزای توریستی دبی انجام می شود و خدماتی درباره ویزای کار امارات ارائه نمی شود .

آیا امکان دریافت ویزای دبی از سفارت امارات در تهران وجود دارد ؟

سفارت امارات در تهران خدمات صدور ویزای دبی ندارد و کلیه ویزاهای دبی بوسیه کفیل یا کارگزاران دبی و به صورت الکترونیکی انجام می شود . و ویزا در پاسپورت چسبانده نمی شود بلکه به صورت فابل پی دی اف برای مسافران ارسال م گردد و مسافران گرامی می بایستی از ویزای دبی ارسالی پرینت تهیه نمایند .

قیمت ویزای دبی

در جدول زیر نرخ و هزینه ویزای دبی به تومان در مشاهده انواع و ویزاها آمده است .

[ads1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open