بلاگ

غذاهای دبی

منوشه Manousheh 

این غذا بعنوان پیتزای محلی در شهر دبی شهر بسیار بالایی را دارا می باشد و معمولا برای وعده صبحانه خورده می شود.
پنیر شور اکواووی، سبزیجات تازه و روغن زیتون از مواد اولیه ای هستند که درون لایه های خمیز و یا بر روی خمیر پهن شده ریخته شده و طبخ می شوند و گاها” و بر اساس ذائقه برخی مردم بر روی آن تخم مرغ نیز می شکنند تا بپزد و بعد از پخت کامل آنرا نوش جان می نمایند.

الحریص Al Harees 

یکی از محبوب ترین غذاهایی است که در کشور امارات و مخصوصا” شهر دبی طبخ می شود.
این غذا معمولا در ماه رمضان و در برخی اعیاد و عروسی ها در این شهر تهیه می شوند و قابل ذکر است گندم، گوشت و اندکی نمک با کمی جا افتادن طعمی فوق العاده به این غذا می دهند.

تبوله Tabbouleh 

تبوله سالادی لذیذ و خوشمزه می باشد که در کشورهای عربی تهیه می شود امارت نیز جزو این کشورهایی است که طرفدران بسیاری برای خوردن سالاد تبوله دارد.
مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد خوشمزه بلغور گندم، گوجه، پیازچه و خیار می باشند که بعد از خرد شدن به صورت ریز ریز به همراه نعناع و آب لیموی تازه مزه دار شده و سرو می شود.

المحبوس Al Machboos 

محبوس غذایی عربی می باشد که در بسیاری از کشورها دارای طرفداران بسیاری بوده و محبوب می باشد.
برای تهیه این غذا گوشت را مزه دار می کنند و به همراه پیاز، فلفل و ادویه های مخصوص طبخ می کنند و بعد از به اتمام رسیدن و پخت کامل در کنار برنج که آن نیز بسیار در شهر دبی و کشور امارات محبوب می باشد سرو می شود.
این غذا حتی در میان گردشگرانی که برای گذراندن تعطیلات به دبی سفر می کنند طرفداران بسیاری دارا می باشد.

کوسا محشی Kousa Mahshi 

یکی دیگر از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که در دبی طبخ می شود و طرفداران متعددی در این شهر بین مردم عادی و گردشگران دارا می باشد.
برای تهیه این غذا از کدوی سبز استفاده می شود که داخلش را بوسیه برنج و برخی مواقع سبزیجات تازه پر شده و درون سس مخصوص این غذا طبخ می شود.

بابا گانوش Baba Ganoush 

بابا گانوش غذایی لذیذ در شهر دبی می باشد که از ترکیب تخم‌مرغ دودی که با پیاز، گوجه و روغن زیتون مخلوط شده تهیه می شود و قابل ذکر است برخی آنرا بوسیله دانه های انار و یا جعفری خرد شده تزیین می کنند.
این غذا در میان مردم بومی دبی و همچنین مسافران و گردشگران بسیار محبوب بوده و هر فردی به این شهر سفر می کند حتما از این غذای لذیذ تست می کند.

کلاج Kellaj 

نوعی نان پر طرفدار و لذیذ و مورد علاقه مردم ساکن در این کشور می باشد که بوسیله پنیر هالومی که روی زغال کبابی شده است پر شده و طبخ می شود.
مردم شهر دبی و همچنین گردشگران از این نان سنتی بای رفع گرسنگی و معمولا برای میان وعده استفاده می کنند.

فاتح Fatteh 

فاتح از وعده های لذیذ و خوشمزه ای است که در دبی تهیه شده و خورده می شود.
تهیه این غذا در سه لایه صورت می گیرد که عبارتند از:
لایه اول نان است، در لایه وسط نخود و بادمجان ریز شده و لایه آخر ماست و ارده اضافه می شود و ترکیب این مواد غذایی طعمی فوق العاده به آن می بخشد.

لحم بیعجین Lahem BI Ajin 

غذایی لذیذ می باشد که بوسیله گوشت های تند مزه دار شده تهیه می شود که شباهت بسیاری به پیتزا دارد.
اول خمیر آماده می شود و انرا باز می کنند و سپس مواد دلخواه را درون آن ریخته و بعد از طبخ کامل آنرا فلفل قرمز، سس تاباسکو و لیموی تازه سرو می کنند.

گوشت شتر Camel meat 

گوشت شتر در شهر دبی و کشور امارات بسیار پرطرفدار می باشد و برای خوش طعم شدن آن قبل از گریل کردن با انواع ادویه ها، چاشنی ها و سبزیجات نعطر تازه پخته می شود.
برخی این گوشت را جداگانه و با نان و در کنار سبزیجات می خورند و برخی دیگر آنرا در کنار برنج نوش جان می نمایند.
این غذا در میان عراب و حتی مردم عادی نیز بسیار محبوب می باشد.

فتوش fetosheh 

نوعی سالاد لبنانی می باشد که در بین مردم بومی و محلی کشور امارات و به خصوص شهر دبی محبوب و پر طرفدار می باشد.
این سالاد بوسیله موادی نظیر تکه های نان پیتا سرخ شده و سبزیجات تازه و معطر تهیه می شود که برای خوشمزه تر و طعمدار شدنش به آن سماق اضافه می کنند که مزه ای ترش مانند به آن می دهد.
این نوع از سالاد همچنین در بین گردشگرانی که به دبی برای گذراندن تعطیلات سفر می کنند نیز محبوب می باشد.

ماهی دودی مکرل Smoked Mackerel dip 

یکی از لذیذ ترین و محبوب ترین غذاهای دریایی که می توانید در دبی نوش جان نمایید ماهی دودی مکرل می باشد که در آن گوشت ماهی با ادویه‌های مختلف طعم دار و پخته می ‌شود و قابل ذکر است در کنار آن پیاز و سبزیجات و ادویه های محلی نیز اضافه می گردد.
ایت غذا بعد از اینکه به صورت کامل طبخ گردید در کنار نان های خوشمزه محلی که به صورت تازه و روزانه تهیه می شوند سرو می گردد.

اش آساریا Esh Asaraya 

یکی از لذیذ ترین، محبوب ترین و خوشمزه ترین دسر هایی است که می توانید طعم آنرا در سفر به دبی بچشید.
کیک پنیری خوشمزه و نرم با روکش خامه‌ای به نظر برخی مردم ساده می آید اما وقتی طعم آنرا در کنار نوشیدنی های گرم همانند قهوه عربی و یا چای امتحان می کنند عاشق طعم و مزه اش می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
Open