بلاگ

اطلاعات کامل درباره هواپیمایی ایر عربیا

راهنمای کامل درباره و اطلاعات مفید درباره هواپیمایی ایر عربیا ( قوانین و مقررات هواپیمایی ایر عربیا – شرایط تغییر تاریخ و کنسلی هواپیمایی ایر عربیا – سایت هواپیمایی ایر عربی و … )

درباره هواپیمایی ایرعربیا Air Arabia

ایرعربیا بعنوان یکی از ایرلاین هایی است که دارای اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها در خاورمیانه و شمال آفریقا می باشد.
خطوط هوایی ایر عربیا در سومین روز از ماه فوریه و در سال 2003 به صورت رسمی به دستور سلطان محمد بن القاسمی حکمران شارجه و عضو شورای عالی امارات متحده عربی فعالیت های خود را آغار نمود.
دفتر مرکزی‌ این خطوط هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی شارجه و در شهر شارجه واقع شده‌ است. ویزای دبی
این ایرلاین بواسطه محبوبیتی که در طی چندین سال از زمان فعالیتش به بعد به دست آورده است هر ساله پروازهای متعددی داشته و مسافران بسیاری را جا به جا کرده و به مقصد نهایی سفرشان می رساند.
این ایرلاین همانطور که گفتیم بعنوان یکی از شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت در خاورمیانه شناخته شده می باشد که قابل ذکر است که ایرعربیا به بیش از 170 نقطه در خاورمیانه، آسیا، شمال آفریقا و اروپا دارای پرواز می باشد.
همان گونه که در قسمت ابتدایی اشاره کردیم قطب اصلی فعالیت های ایرعربیا در فرودگاه بین المللی شارجه می باشد اما قطب دیگر فعالیت های این خطوط هواپیمایی در فرودگاه بین المللی راس الخیمه نیز می باشد و نکته ای نیز که در ادامه قابل ذکر است این موضوع می باشد که شهرهای کازابلانکا و اسکندریه نیز شهرهای کانونی ایر عربیا محسوب می شوند.
شعار اصلی این خطوط هواپیمایی “پرداخت کمتر و پرواز بیشتر” می باشد.
اکثر مسافرانی که این خوطوط هواپیمایی را انتخاب می کنند از آن دسته مسافرانی هستند که دارای پرواز ترانزیت برای مقاصد نهایی دورت خود می باشند.
این خطوط هواپیمایی تنها تفاوتی که نسبت به ایرلاین های دیگر دارد این موضوع است که در صورتی که در بلیط شما قبل از انجام پرواز قید نشده باشد که هزینه های غذا و نوشیدنی پرداخت و حساب شده است هر نوع خدماتی که برای سرو غذا و نوشیدنی در حین انجام چپرواز برای مسافر انجام شود به صورت نقدی با او حساب خواهد شد.
معمولا استفاده از این خطوط هوایی برای مقاصد کشورهای عربی و همچنین برای ترانزیت به کشورهایی با دارا بودن مسافتی طولانی مدت می باشد.

هواپیمایی ایر عربیا
کابین پروازهای ایر عربیا

کلاس پروازی خطوط هوایی ایرعربیا Air Arabia Airlines Flight Class

در رابطه با خطوط هواپیمایی ایر عربیا به این نکته می توان اشاره کرد که تا ماه می سال2016 تعداد این هواپیماها در ناوگان ایر عربیا حدود 35 فروند بوده است و قابل ذکر است که نحوه چیدمان صندلی های آن نیز بر مبنای بلیط های کلاس اقتصادی و یا همان کلاس اکونومی بوده است.
از آنجایی که این خطوط هوایی بعنوان یکی از ارزان قیمت ترین ایرلانی ها شناخته شده می باشد تنها کلاس پروازی که دارا می باشد کلاس پروازی اکونومی می باشد.
صندلی های این پروازها راحت می باشد و هر صندلی دارای 80 سانتی متر فاصله با صندلی جولو تر از خود را دارد.

مقدار بار مجاز در پروازهای ایر عربیا
حمل بار با هواپیمایی ایر عربیا

قوانین حمل بار مجاز در ایرعربیا Cargo transportation in Air Arabia

همانند بسیاری دیگر از ایرلاین های مسافربری، ایرعربیا نیز دارای قوانینی برای حمل بار مسافران می باشد.
میزان بار مجاز در پروازهای خطوط هوایی ایرعربیا 20 کیلوگرم می باشد و اگر مسافری باری بیش از حد مجاز داشته باشد به نسبت ما به تفاوت وزن مجار باید هزینه ای مشخص شده به نسبت هر کیلوگرم را پرداخت نماید.
بار دستی مجاز در ایرعربیا برای هر نفر 10 کیلوگرم می باشد که می توانید آنرا به همراه خود به داخل هواپیما ببرید.

هزینه غذا و کیترینگ در پروازهای ایر عربیا

کافه در پروازهای خطوط هواپیمایی ایر عربیا Cafe on Air Arabia flights

در پروازهای این خطوط هواپیمایی گزینه ای که مسافران می توانند در حین انجام پرواز از آن بهره مند شوند تجربه خوردن غذاهای متنوع بین المللی و نوشیدنی های گوار می باشد.
منوی ها و هزینه های این خوراکی ها، نوشیدنی ها و اسنک ها همچنین نسبت به قیمت ها در دیگر ایرلاین ها مقرون به صرفه تر می باشد.

محدودیت های کرونا در ایر عربیا
محدودیت های کرونا در ایر عربیا

محدودیت کرونا برای ورود به پروازهای ایرعربیا Corona restrictions on entry to Air Arabia flights

ایرعربیا همانند بسیاری از خطوط هواپیمایی برای ورود مسافران به داخل هواپیما در دروان کرونا محدودیت هایی را تعیین کرده که تمامی مسافران ملزم به رعایت کردن آن می باشد.
هر فرد در صورت تزریق دوزهای واکسن خود باید کارت واکسیناسون خود را به صورت کارت و یا دیجیتالی قبل از ورود به مسئولین پرواز ارائه دهند و در صورت نداشتن کارت واکسیناسیون حتما باید برگه تست منفی کووید 19 که حداکثر 48 ساعت قبل از پرواز باید انجام شده باشد را نیز ارائه دهند.
در این ایرلاین همیشنه قبل و بعد از انجام هر پرواز داخل کابین هواپیما ها ضد عفونی و به بهترین نحو و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی تمیز و آماده میزبانی از مسافران می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open