بلاگ

اجاره خودرو در دبی

هزینه و قیمت اجاره خودرو در دبی ( اجازه ماشین لوکس در دبی – دفاتر اجاره دهنده ماشین در دبی – اجاره موتور در دبی )

اجاره خودرو در دبی

اگر جزو افرادی می باشید که علاقه مند سفر به دبی هستید و دوست ندارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید نگران نباسید زیرا با رفتن به این شهر زیبا می توانید برای خود هر مدل ماشینی که دوست داشتید را اجاره کرده و در مدت زمانی که در دبی برای هر نوع قصدی که هستید استفاده نمایید.
هر مسافر از طرق مختلف می تواند نسبت به اجاره خودرو خود اقدامات لازم را به انجام برساند.

مکان های اجاره ماشین در دبی :

مسافران می توانند به محض ورود و قبل از رفتن به هتل و یا محل اقامت خود از بادجه ها و شرکت های معتبری که در فرودگاه بین المللی دبی شعبه دارند با ارائه مدراک ماشین اجاره نمایند و در روز بازگشت خود به کشور محل اقامت اصلی خود در همان فرودگاه ماشین خود را تحویل داده و مدارکشان را پس بگیرند.
گزینه دیگری نیز وجود دارد که این امکان را برای مسافران فرآهم می کند تا بعد از رفتن و استقرار در محل اقامت مد نظرشان به یکی از آژانس های مخصوص اجاره خودرو رفته و ماشین و وسیله نقلیه مد نظرشان را اجرا نمایند.
در دبی هر فرد می توانید هر نوع ماشینی که دوست داشته باشد و بر اساس بوجه خود اجاره نمایید اما چند ماشین وجود دارند که اجاره آنها در دبی دارای طرفداران بسیاری است که این ماشین ها عبارتند از:
لامبورگینی، لند کروز،فراری و بوگاتی.
در ابتدا و مهمترین نکته ای که باید به آن اشاره نماییم این موضوع است که اگر قصد اجاره خودرو در مدت زمان اقامتتان در دبی را دارید حتما از قبل باید گواهینامه بین المللی خود را نیز در کشورتان اخذ نمایید و با ارائه آن در دبی ماشین مد نظر و مورد علاقه خود را اجاره نمایید.

مدارک مورد نیاز اجاره ماشین در دبی
اجاره lماشین در دبی

مدارک مورد نیزا برای اجاره خودرو در دوبی

تنها مدراکی که برای اجاره خود ملزم به همراه داشتن آنها می باشید عبارتند از:
پاسپورت شخصی که مایل به اجاره خودور می باشد.
تصویری از گواهی نامه بین المللی.
پرداخت مبلغ اجاره خودرو ( این مبلغ بسته به مدل و نوع خودرو و اینکه چند روز می خواهید از آن استفاده نمایید متفاوت می باشد).

چگونگی اخذ و گرفتن گواهی نامه بین المللی

در ابتدا باید اشاره نماییم اگر جزو افرادی هستید که دارای اقامت کشور امارات می باشد نمی توانید در این کشور و در هر یک از شهر های آن با گواهی نامه بین المللی رانندگی کنید و حتما باید گواهی نامه مختص کشور امارات را به همراه خود در حین رانندگی داشته باشید.

این نوع از گواهینامه در کشور ابتدایی سفر و کشوری که هر مسافرا در انجا زندگی می کند توسط سازمان های و ارگان های مختص صادر میگردد و دارای مدت زمان و اعتباری یک الی سه ساله می باشد که در این مدت زمان هر چند باری که به دبی سفر نمایید میتوانید از آن استفاده نمایید اما اگر گواهی نامه بین المللی خود را اخذ نمایید و اصلا از آن استفاده نکنید و اعتبار آن پایان یابد و بعد بخواهید به دبی سفر کنید حتما مجدد باید برای اخذ گواهی نامه خود اقدامات لازم را به انجام برسانید.

گواهی نامه رانندگی در دبی
نمونه گواهی نامه بین المللی صادر شده در ایران

مدارک مورد نیاز دریافت گواهی نامه بین المللی

برای اخذ گواهی نامه بین المللی هر فرد و متقاضی باید مدارکی ارائه دهد، که این مدارک عبارتند از:
اصل گواهی نامه کشوری که در آنجا ساکن هستید.
یک قطعه عکس از شخص متقاضی ( اگر جزو مسافران خانمی هستید که از ایران قصد سفر به دبی را دارید و مایل به اخذ گواهینامه بین المللی می باشید عکستان باید مطابق با قوانین و حجاب اسلامی باشد).
ارائه اصل پاسپورت شخی متضای دریافت گواهینامه بین المللی.
تکمیل فرم درخواست اولیه.
پرداخت هزینه های مرتبط با اخذ گواهینامه بین المللی و ارائه فیش پرداختی آن.
هر متقاضی بعد از ارائه مدارک برای اخذ گواهینامه بین المللی باید در صورت تایید و صدور گواهی نامه خود از طریق یکی از گزینه های زیر اقدام به دریافت گواهینامه خود نماید که این گزینه های عبارتند از:
مراجعه به مراکز اصلی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی هر کشوری که ساکن آنجا می باشید.
مراجعه به یکی از نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیل رانی هر کشوری که در آنجا اسکن می باشید.

قوانین و جرایم رانندگی در دبی

هر فردی که مایل به دارا بودن و اخذ گواهینامه برای رانندگی در دبی باشد مسلما” باید از تمامی قوانین کشور امارات در ابتدا مطلع شود و بداند در صورت نقص هر یک از قوانین جه جریمه هایی به او تعلق خواهد یافت.
به این نکته هم می توان اشاره نمود که اگر در حین رانندگی در دبی تخلفی انجام دهید و جریمه ای شامل شما گردد و به اسم شما ثبت شود در آینده برای دادن گوتاهی نامه بین المللی و استفده مجدد از مشاین و رانندگی شما مشکل به وجود خواهد آمد زیرا تمامی نقص قوانین و جریمه هایی که در آنجا پرداخت خواهید نمود ( در صورت نقص قوانین) در تمامی سیستم های این کشور ثبت می شود.
همانند بسیاری از کشورها در امارات و شهر دبی سن قانونی برای رانندگی 18 سال می باشدريال پس مهمترین نکته این موضوع است که برای رانندگی در دبی حتما باید حداقل 18 سال سن را داشته باشید.
اگر متقاضی می باشید که 18 سال را دارید اما کمتر از بیست و سه سال سن دارید برای بیمه ماشین گرینه ای برای شما شامل نمی شود و باید برای بیمه نامه و بیمه ماشین تعهدی کتبی در دبی امضا نمایید.
در این کشور و شهر دبی در زمان رانندگی هر فرد باید حتما از کمربند ایمنی استفاده نماید و در صورت نبستن و ثبت تخلف باید جریمه مخصوص را پرداخت نمایید.
در صورتی مه مایل به صحبت کردن با تلفن می باشید در دبی فقط می توانید به صورت اینترنتی و یا بلوتوثی صحبت نمایید و در غیر این صورت جریمه ای مشخص به شما تعلق میگیرد.
در حین رانندگی نباید از مشروبات الکلی استفاده نمایید و در صورت استفاده و دیده شدن جریمه به شما تعلق خواهد گرفت.
در حین داشتن سرعت غیر مجاز نیز به شما جریمه تعلق خواهد گرفت.

در صورتی که در این کشور مجربه تصادف شوید و یا حتی از سوی فرد دیگری ماشین اجاره ای شما آسیب ببیند با انجام بررسی های لازم در صورتی که شما مقصر باشید بوسیله مامورین مربوطه محلی و آژانسی که ماشین را اجرا نموده اید هزینه های مرتبط به شما اعلام شده و باید آنرا پرداخت نمایید و در صورتی که مقصر شما نباسید شرکت و آژانسی که ماشین را اجاره نموده اید مبلغ جریمه و ضرر ماسین را از فرد متخلف دریافت می کنند.

قوانین رانندگی در دبی

همانند بسیاری از کشورها در امارات و شهر دبی نیز برای رانندگی هم برای سامنین دبی و هم گردشگران و توریست ها قوانینی برای رانندگی وجود دارد که باید آنها را رعایت نمایید و در صورت عدم راعیت و انجام تخلفات رانندگی جریمه به شما اختصاص خواهد یافت.
در ادامه به برخی از قوانین مهم و قابل ذکر در دبی اشاره خواهیم نمود.
عدم پارک خودرو در محل پارک معلولین، رعایت نکردن سرعت مجاز، نگه داشتن ماشین در محل پارک ممنوع، عدم توجه به محل عبور عابرین و چراغ راهنمایی رانندگی و همچنین عدم تغییر مسیر ناگهانی.

دلایل ریجکتی ویزای دبی :

دلایل زیادی ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست ویزای دبی شود که متداول ترین آنها در زیر توضیح داده شده است .

  • داشتن پرونده باز در کارگزاری دیگر و یا داشتن ویزای فعال .
  • کیفیت پایین و ناخوانا بودن مدارک ارسالی به خصوص پاسپورت مسافر .
  • در صورتی که در سفر های قبلی بیشتر از مدت اقامت ویزا در امارات مانده باشید یا اور استی (Over stay) داشته باشید .
  • اگر قبلا ویزای دبی گرفته باشید و از آن استفاده نکرده باشید .
  • در صورت داشتن تشابه اسمی با فردی در امارات که قبلا پرونده قضایی در امارات داشته است .
  • داشتن سابقه کیفری در دبی
  • داشتن سابقه کیفری در کشور های خلیج فارس (پیمان تعاون)
  • داشتن ویزای اقامت در دبی و دم کنسل کردن آن ویزا

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی همچنین تفاوت بین ویزای سینگل ( یک بار ورود ) و مولتی ( چند بار ورود ) چیست ؟

 

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی :

ویزای عادی و فوری دبی در نوع ویزا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها تفاوت این 2 ویزا در مدت زمان صدور آنها می باشد .

ویزای عادی معمولا بین 1 تا 3 روز کاری

ویزای فوری معمولا بین 1 تا 2 روز

بررسی می شود .

 

تفاوت ویزای سینگل و مولتی دبی در چیست ؟

در ویزای سینگل (یک بار ورود) : مسافر پس از 1 بار ورود به خارج شده از دبی (امارات) دیگر امکان استفاده از این ویزای را ندارد و جهت ورود مجدد می بایستی ویزای جدید در خواست دهد – حتی اگر تعداد روزهای اقامت در دبی از روزهای اقامت ویزا کمتر بوده باشد.

به عنوان مثل : مسافر ویزای 1 ماهه امارات را داشته و 1 هفته پس از ورود به دبی از کشور خارج شده است و 20 روز از زمان اقامت در دبی را دارد .

ولی به دلیل خارج شدن از کشور امارات و به علت سینگل بودن ویزای با توجه به اینکه 20 روز از زمان اقامت خود در دبی مانده است امکان ورود مجدد به همین ویزا به داخل امارات را ندارد و می بایستی مجدد ویزا دریافت نمایند .

اما در ویزای مولتی ( چند بار ورود ) : مسافر پس از ورود می تواند به تعداد نامحدود به شریط که از مدت اقامت ویزای خود بیشتر نشود به کشور امارات وارد و از آن خارج شود .

به عنوان مثل : مسافر ویزای 1 ماهه امارات را داشته و 1 هفته پس از ورود به دبی از کشور خارج شده است و 20 روز از زمان اقامت در دبی را دارد . 

در صورت داشتن ویزای مولتی مسافر مجدد می تواند وارد دبی شده از از اعتبار 20 روزه ماقی مانده خود استفاده نماید .

هزینه ویزای توریستی دبی :

هزینه و نرخ ویزای دبی به تومان و درهم در سایت قابل مساهده می باشد .

[ads1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
Open