بلاگ

هزینه حمل و نقل در دبی

راهنمای کامل و  هزینه حمل و نقل در دبی

( انواع روش های حمل و نقل – قیمت تاکسی – اتوبوس و مترو در دبی – نقشه مترو در دبی – مسیر های اتوبوس در دبی – حمل و نقل با تاکسی دریایی در دبی و … )

هزینه و انواع روشهای حمل و نقل در دبی

یکی از مهمترین مسائل برای توریست ها و گردشگران در سفر به کشور امارات و شهر دبی استفاده از وسایل نقلیه و حمل و نقل در آنجا می باشد.

انواع روشهای حمل و نقل درون شهری در دبی 

برای حمل و نقل و جابه جا شدن درون شهر دو راه پیش روی توریست ها و مسافران قرار میگیرد که عبارتند از:

تاکسی و مترو در دبی

مترو در دبی

به این نکته باید اشاره نمود که ساعات کار و فعالیت متروهای شهر دبی همه روزه از ساعت 6.30 صبح الی 11 شب می باشد.

متروی دبی دارای دو خط به رنگ های قرمز و سبز می باشد.

قیمت تاکسی و مترو در دبی
مترو دبی

خط قرمز مترو دبی

خط قرمز متروی دبی دارای طولی 52 کیلومتری بوده و شامل و داری 29 ایستگاه می باشد.
این خط مترو در دبی قابل ذکر است که منطقه راشدیه در شرق دبی را به منطقه‌ جبل‌ علی درغرب این شهر متصل می کند.
برای دسترسی و رفتن به اکثر مراکز و فروشگاه های خرید نیز می توانید از این خط مترو استفاده نمایید و رفت و آمدی سریع و بدون ماندن در ترافیک را داشته باشید.

خط سبز متروی دبی

خط سبز مترو دبی نیز فعالیت خود را از سال 2011 میلادی آغاز کرده است و دارای حدود 20 ایستگاه می باشد که قابل ذکر است در دو ایستگاه برجمان و الاتحاد مسیر مسیر خود را تغییر داده و وارد خط قرمز می گردد.
این خط مترو نیز از ساعت 6.30 صبح الی 11 شب فعالیت دارد.
ین وسیله تاثیر بسیاری در کنترل ترافیک و عبور از شلوغی و زودتر به مقصد رسیدن را دارا می باشد.
به نکته ای که در ضمینه متروهای دبی می توانیم اشاره نماییم این موضوع است که در حال حاضر مترو در دبی چهار منطقه از هفت منطقه انجا را تحت پوشش خود دارد و قابل ذکر است ما بقی مناطق را مردم، توریست ها و گردشگران می توانند بوسیله وسایل نقلیه ای دیگر همانند تراموا و اتوبوس و همچنین تاکسی طی نمایند و به مقصد مد نظر خود برسند.
نکته جالب دیگری که میبایست به آن اشاره نماییم این موضوع است که مترو در دبی دارای سه کابین متفاوت برای استفاده می باشد که شامل:

انواع کابین های مترو دبی

کابین کلاس طلایی، که مختص افرادی با دارای بودن کارت طلایی صادر شده توسط دولت دبی می باشد که در این کابین هر فردی با کارت طلایی خود وارد شود می تواند به رایگان از وای فای ان نیز تا به مقصد نهایی خود برسد استفاده نماید.
کابین اختصاصی بانوان و کودکان، که در انتهای مترو واقع شده است و مادران و کودکان به راحتی می توانند از آنها استفاده نمایند.
کابین کلاس استاندارد، که مختص تمامی اقشار ار مردمی است که قصد استفاده از مترو برای جا به جایی های خود را دارند.
هر فرد برای استفاده از مترو باید کارت های مخصوص تهیه نماید که این کارت ها نیز دارای انواع مختلف می باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.
کارت طلایی:
این کارت ها همانند واگن های طلایی برای مسافران امکانات بسیاری را دارا می باشند و مسافران با در دست داشتن این کارت می توانند وارد واگن طلایی شده، از وای فای استفاده نمایند و همچنین در هنگام استفاده ار اتوبوس نیز می توانند از آن استفاده نمایند و قابل ذکر است که کارت طلایی دارا اعتبار 5 ساله می باشد که فقط باید مبلغ آن را در صورت اتمام تمدید نمایید.
کارت نقره‌ ای:
با در دست داشتن این کارت می توانید وارد قسمت کابین های استاندارد در متروی دبی شوید.
کارت آبی:
این کارت بعنوان کارت دانشجویان، سالمندان و دانش آموزان شناخته شده می باشد که دارای عکس و مشخصات فرد دارنده آن نیز می باشد.
کارت قرمز:
این کارت برای استفاده روزانه مترو می باشد و دارای اعتبار 90 روزه بوده و همچنین تا حدود ده مرتبه می توانید از آن در سفر های خود با مترو استفاده نمایید.

اگر هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد از مترو استفاده نمی کنید همچنین می توانید بلیط تک سفره و به صورت روزانه از دکه های مخصوصی که در ایستگاه های مترو وجود دارند خریداری کرده و به مقصد خود سفرتان را بوسیله مترو انجام دهید.

از دیگر امکانات قابل دسترس مسافران مترو در دبی می توان به مسیر گذر معلولین، اتاق سیگار، اتاق کودکان، پله برقی اشاره نمود.

در آخر چندین نکته در رابطه با متروهای دبی وجود دارد که لازم است به انها برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان اشاره نماییم.
1 این متروها به صورت اتوماتیک و بدون داشتن راننده کار می کنند.
2 این مترو های در روزهای شلوغ حدود هر پنج دقیقه یکبار و در روز های معمولی حدود هفت الی هشت دقیقه یکبار حرکت می کنند.
3 خط سبز مترو در دبی بیشتر مناطق دیره و همچنین قدیمی دبی را پوشش داده و خط قرمز مترو اغلب مراکز دیدنی و مراکز خرید در این شهر را برای تردد پوشش می دهند.
4 اگر جزو افرادی هستید که دارای کارت طلایی مترو دبی می باشد باید حتما خط تلف همراه امارات نیز داشته باشید در صورت وارد شدن به واگن طلایی مترو در صورت نیاز بتوانید به وای فای انجا متصل شوید.
5 ایستگاه های سنتر پوینت و جبل علی در دبی دارای پارکینگ میباشند و در صورتی که دارای وسیله نقلیه شخصی هستید اما مسیری که می روید نیاز به استفاده از مترو می باشد می توانید با ماشین به این ایستگاه های مترو رفته و با استفاده از پارکینگ آنجا ماشینتان را پارک کرده و به مابقی مسیر خود بوسیله مترو ادامه داده و سپس بعد از اتمام کالرتان مجدد به همان ایستگاه برگشته و ماشینتان را از پارکینگ بردارید.

کارهایی که در مترو دبی نباید انجام دهید

طبق قوانین حاکم در کشور امارات و شهر دبی افرادی که از مترو استفاده می کنند باید به قوانین آن نیز احترام بگذارند و از انها مطلع باشد زیرا برای استفاده از مترو در دبی قاونو هایی وجود دارد که باید در حین استفاده از آن حتما رعایت نمایید.
در صورتی که هریک از قوانین را در مترو رعایت نکنید جریمه های مشخص شده ای به شما تعلق خواهد گرفت.
در ادامه به برخی از مهمترین کارهایی که نمی توانید آنها را در مترو دبی انجام دهید اشاره خواهیم نمود.
1 سیگار کشیدن در ایستگاه های مترو ممنوع می باشد و تنها در اتاق های مخصوصی که در برخی ایستگاه وجود دارد و مخصوص همین موضوع می باشد می توانید استفاده نمایید.
2 اگر بدون هیچگونه دلیل قانع کننده ای ترمز اضطراری مترو را بکشید.
3 در صورتی که در هنگام سوار شدن به واگن اشتباهی مانند واگن طلایی بدون داشت کارت مختص آن واگن و یا واگن بانوان و کودکان شوید. پس حتما قبل از رسیدن مترو برای سوار شدن حتما بلیط خود را پک کرده و بعد سوار مترو شوید.
4 خوابیدن در ایستگاه های مترو و همچنین قرار دادن پاهایتان بر روی صندلی های داخل مترو اکیدا ممنوع می باشد.

تاکسی در دبی

هزینه حمل و نقل در دبی
انواع تاکسی های دبی

یکی دیگر از وسایل نقلیه که در دبی هنگام حمل و نقل و رفت و آمد از منطقه ای به نقطه ای دیگر می توانید از آن استفاده نمایید تاکسی می باشد.
هر فرد می تواند برای استفاده ار تاکسی در ابتدا تقاضای اخذ فیش نماید و هنگامی که وارد تاکسی می شوید اگر بگویید فیش خودشان می فهمند و به شما فیشی می دهد که خوبی داشتن آن در این موضوع است که اگر احیانا” بعد از پیاده شدن در تاکشی وسیله ای جا بگذارید بوسیله آن فیش که کد راننده و اطلاعات در آن ثبت شده به راحتی می توانید با او تماس گرفته و بعد از آن وسیله خود را از او تحویل بگیرید.
این نکته نیز قابل ذکر است که کرایه تاکسی در دبی گران می باشد اما برخی مسیرها هستند که نمی توانید از مترو استافده کرده و باید برای رفتن به آنجا ها از تاکسی استفاده نمایید.
ولی گزینه ای دیگر برای افارد وجود دارد تا کمی از هزینه مترویشان کم شود، اگر به محلی می خواهید بروید که دور می باشد و دسترسی به مترو ندادر در ابتدا می توانید به وسیله مترو به نزدیکترین منطقه به مقصد نهایی خود رفته و مابقی مسیر را از تاکسی استفاده نمایید.

همچنین در این شهر و کلا کشور امارت علاوه بر تاکسی هایی که در خیابان و هر منطقه ای هستید می توانید پیدا کرده و استفاده نمایید گزینه ای دیگر وجود دارد و آن هم استفاده از تاکسی های اینترنتی همانند کریم و اوبر می باشد.

تاکسی کریم :
اپلیکیشنی است که با داشتن آن بر روی گوشی خود می توانید به راحتی در دبی رفت و آمد داشته و به همر منطقه و محدوده ای که مایل هستید بروید.

تاکسی اوبر:
یکی از معروف ترین و شناخته شده تاکسی های بین المللی که در بسیاری از کوشر ها از آن استفاده می شود اوبر می باشد که می توانید در دبی نیز برای رفت و امد خود از آن به صورت اینترنتی درخواست داده و بعد از رسیدن تاکسی از آن استفاده نمایید.

نوع دیگری از تاکسی ها در دبی وجود دارند که دارای سقف هایی به رنگ صورتی می باشند که مختص بانوان می باشند و اکثرا در فرودگاه ها می توانید آنرا ببینید، پس اگر جزو خانم هایی هستید که به تنهایی می خواهید به دبی سفر کنید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از این تاکسی ها می باشند که دارای سقفی به رنگ صورتی می باشند.

انواع تاکسی های دبی

تاکسی های این شهر در چهار دسته رنگ های :
صورتی و سفید، زرد و سفید، آبی و سفید و سبز و سفید آماده ارائه خدمات به مسافران می باشند.

اتوبوس در دبی

خرید بلیط اتوبوس در دبی
اتوبوس های دبی

گزینه ای دیگر برای افراد ساکن در دبی و همچنین مسافران برای تردد و رفت و آمد وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند و آن هم اتوبوس می باشد.
استفاده از اتوبوس در دبی بعنوان یکی از ارزان قیمت ترین و مقرون به صرفه ترین راه های حمل و نقل در دبی شناخته شده می باشد.
برای برخی مناطق که دارای مسیرهای اتوبوس می باشند هر فرد می تواند استفاده نماید و به مقصد خود برسد . یا اگر دسترسی به محل نهایی از طریق اتوبوس مقدور نیست تا نزدیکترین ایستگاه با مترو رفته و بعد از آن بوسیله تاکسی مابقی مسیر خود را ادامه دهند.
اکثر اتوبوس های قابل دسترس مردم در دبی دارای سیستم خنک کننده اتوماتیک می باشند.
اگر جایی برای نشستن داشته باشید بهترین گزینه بواسطه ارزان بودن می باشد.
اتوبوس همچنین دارای عیبی که می باشد این موضوع است که ممکن است با استفاده از آن در شلوغی بمانید و تنوانید زود به مسیر مد نظرتان برسید.

مونوریل در دبی Monorail in Dubai

مونوریل دبی
مونوریل دبی

یکی دیگر از وسایل نقلیه ای که در دبی می توانید از آن استفاده نمایید مونوریل می باشد که دارای مسیر مشخصی به جزیره نخل جمیرا می باشد.
این مونوریل در دبی و اولین بار در خاورمیانه ساخته شده است و در همین مدن طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.
این مونوریل ها همه روزه از ساعت هشت صبح الی 10 شب فعالیت دارند و می توانید از آن استفاده نمایید.

تراموا در دبی Tram in Dubai

انوا و مسیر تراموا در دبی
تراموا در دبی

یکی از وسایل نقلیه در دبی می باشد که شباهت بسیاری به مترو دارد ولی فرق آن این است که این ترامواها بر روی زمین عبور و مرور دارند.
تعداد ایستگاه‌ها و پوشش مناطق شهری از مهمترین و مشهود ترین تفاوت های تراموا ها با مترو می باشد ولی اکثر نکات آن شبیه به مترو هستند از نظر واگن ها که به سه قسمت می باشد و شامل قسمت طلایی، بانوان و کودکان، استاندارد.

اتوبوسهای آبی دبی Dubai water Buses

اتوبوس های آبی دبی
اتوبوس های آبی در دبی

یکی از جالب ترین وسایل نقلیه ای که در دبی وجود دارد و قابل استفاده مردم می باشد این اتوبوس های آبی می باشد که پیشنهاد میشود اگر به دبی سفر کردید حتما یکبار هم که شده با استفاده از این اتوبوس ها تجربه ای جدید را برای خود رقم بزنید.
این اتوبوس ها از چهار مسیر تعیین شده و مشخص عبور می کنند و ساعت فعالیت آنها از 6.30 صبح الی 10 شب می باشد.
مسیر اولی که این اتوبوس طی می کند از ایستگاه دبی به ایستگاه السبخه، مسیر دوم از ایستگاه السیف به ایستگاه السبخه از میدان بنیاس، مسیر سوم از ایستگاه السیف به ایستگاه اسبخه از میدان بنیاس و مسیر چهارم از ایستگاه بر دبی به ایستگاه پارک آبی از ایستگاه السیف می باشد.
برای سوار شدن به این اتوبوس ها هر فرد باید بلیط های جداگانه و به صورت یک روزه تهیه کرده و از آن استفاده نماید.

دلایل ریجکتی ویزای دبی :

دلایل زیادی ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست ویزای دبی شود که متداول ترین آنها در زیر توضیح داده شده است .

  • داشتن پرونده باز در کارگزاری دیگر و یا داشتن ویزای فعال .
  • کیفیت پایین و ناخوانا بودن مدارک ارسالی به خصوص پاسپورت مسافر .
  • در صورتی که در سفر های قبلی بیشتر از مدت اقامت ویزا در امارات مانده باشید یا اور استی (Over stay) داشته باشید .
  • اگر قبلا ویزای دبی گرفته باشید و از آن استفاده نکرده باشید .
  • در صورت داشتن تشابه اسمی با فردی در امارات که قبلا پرونده قضایی در امارات داشته است .
  • داشتن سابقه کیفری در دبی
  • داشتن سابقه کیفری در کشور های خلیج فارس (پیمان تعاون)
  • داشتن ویزای اقامت در دبی و دم کنسل کردن آن ویزا

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی همچنین تفاوت بین ویزای سینگل ( یک بار ورود ) و مولتی ( چند بار ورود ) چیست ؟

 

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی :

ویزای عادی و فوری دبی در نوع ویزا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها تفاوت این 2 ویزا در مدت زمان صدور آنها می باشد .

ویزای عادی معمولا بین 1 تا 3 روز کاری

ویزای فوری معمولا بین 1 تا 2 روز

بررسی می شود .

 

تفاوت ویزای سینگل و مولتی دبی در چیست ؟

در ویزای سینگل (یک بار ورود) : مسافر پس از 1 بار ورود به خارج شده از دبی (امارات) دیگر امکان استفاده از این ویزای را ندارد و جهت ورود مجدد می بایستی ویزای جدید در خواست دهد – حتی اگر تعداد روزهای اقامت در دبی از روزهای اقامت ویزا کمتر بوده باشد.

به عنوان مثل : مسافر ویزای 1 ماهه امارات را داشته و 1 هفته پس از ورود به دبی از کشور خارج شده است و 20 روز از زمان اقامت در دبی را دارد .

ولی به دلیل خارج شدن از کشور امارات و به علت سینگل بودن ویزای با توجه به اینکه 20 روز از زمان اقامت خود در دبی مانده است امکان ورود مجدد به همین ویزا به داخل امارات را ندارد و می بایستی مجدد ویزا دریافت نمایند .

اما در ویزای مولتی ( چند بار ورود ) : مسافر پس از ورود می تواند به تعداد نامحدود به شریط که از مدت اقامت ویزای خود بیشتر نشود به کشور امارات وارد و از آن خارج شود .

به عنوان مثل : مسافر ویزای 1 ماهه امارات را داشته و 1 هفته پس از ورود به دبی از کشور خارج شده است و 20 روز از زمان اقامت در دبی را دارد . 

در صورت داشتن ویزای مولتی مسافر مجدد می تواند وارد دبی شده از از اعتبار 20 روزه ماقی مانده خود استفاده نماید .

هزینه ویزای توریستی دبی :

هزینه و نرخ ویزای دبی به تومان و درهم در سایت قابل مساهده می باشد .

قیمت انواع ویزا های دبی

بروزرسانی قیمت : 1402/05/27

نوع ویزا دبی

بزرگسال

          زیر 18 سال          

ویزای 10 روزه عادی دبی 
3/820/000 تومان
1/000/000 تومان
ویزای 10 روز فوری دبی 
5/100/000 تومان
1/100/000 تومان
ویزای 1 ماهه عادی دبی 
3/940/000 تومان 
1/050/000 تومان
ویزای 1 ماهه فوری دبی 
5/200/000 تومان 
2/000/000 تومان
ویزای 1 ماهه مولتی دبی
6/600/000 تومان
3/000/000 تومان
ویزای 2 ماهه سینگل دبی 
6/450/000 تومان
2/500/000 تومان
ویزای 2 ماهه مولتی  دبی 
11/200/000 تومان
6/500/000 تومان
ویزای 48 ساعته (ترانزیتی) 
0 تومان
0 تومان
ویزای 96 ساعته (ترانزیتی) 
0 تومان
0 تومان
بیمه برای ویزای 48 و 96 ساعته (اختیاری)
0 تومان
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open