بلاگ

دهکده جهانی دبی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره دهکده جهانی دبی ( هزینه و قیمت ورود – نقشه و عکس و فیلم از دهکده جهانی در دبی )

دهکده جهانی دوبی Global Village

درباره دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی
دهکده جهانی دبی

یکی از پرطرفدارترین مناطق تفریحی و گردشگری در شهر دبی، کشور امارات متحده عربی می باشد که دارای طرفداران متفاوت در تمامی رده های سنی می باشد.
این بنا در سال 1997 میلادی ساخته شده و وقتی وارد آنجا شوید با قسمت ها و غرفه های مختلف از تمامی کشورها جهان در اطراف این دهکده به شکل بناهای معروف مختص به هر کشور نیز ساخته شده می باشد که بسیار این محیط را خاص و زیبا گردانده استو البته بسیار پرطرفدار در میان تمامی بازدید کنندگان که متشکل از مردم ساکن دبی، توریست ها و گردشگران می باشد. ویزا دبی
دهکده جهانی دبی درزمینی به وسعت 1 میلیون و 600 هزار متر مربع قرار دارد و انواع دکورهای بسیار فانتزی و مختص به مکان های خاص و شناخته شده متفاوت جهان را برای بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته است که با پرداخت ورودی اولیه می توانید وارد این محوطه رویایی و چشم نواز شوید و نهایت لذت را از مدت زمان حضورتان در آنجا ببرید و قابل ذکر است که به قدری این مجموعه بزرگ است که یک روز کامل برای بازدید از ان نیز ممکن است برای بسیاری از مردم کم باشد پس باید برنامه ریزی سفر خود را برای دیدن از این دهکده جهانی تنظیم نمایید.
در داخل این دهکده جهانی یک کانال آب در مسیری تماشایی جریان دارد که قایق‌ های تفریحی داخل آن حرکت می‌ کنند و گردشگران در صورت تمایل می‌ توانند از آن استفاده کنند و قابل ذکر است برای استفاده از این قایق ها باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایید.
از مشهورترین بناها و نمادهای کشور های مختلف که در این دهکده جهانی قرار دارند می توان به هیروگلیف های مصر ، معابد های مختلف تایلند ، شهر ممنوعه پکن ، برج ایفل و … اشاره کرد.
به این نکته می توان اشاره کرد که حدود 32 کشور در جهان در این مجموعه دارای غرفه های متفاوتی می باشند که مردم را با آداب، رسوم و فرهنگ خود آشنا می کنند که ایران نیز در این دهکده جهانی سهمی دارا بوده و غرفه مخصوص به خود را در آنجا دارد.
علاوه بر آشنایی با هرکدام از فرهنگ ها بازدید کنندگان می توانند سوغات و یادگاری های خاص و منحصربه فردی را از فروشگاه های این غرفه ها نیز تهیه کرده و با خود به کشورتان ببرید.
این دهکده جهانی در فصول خنک و سردتر سال بواسطه روباز بودن خود فعالیت دارد و قابل ذکر است بواسطه گرمای هوا در تابستان و بهار این مجموعه در طول این زمان از سال تعطیل می باشد.
علاوه بر غرفه های جذاب در این دهکده جهانی غرفه های متعددی از انواع خوراکی ها و …وجود دارند که در دسترس مسافران، گردشگران و بازدید کنندگان می باشد.
قیمت بلیط ورودی گلوبال ویلیج (دهکده جهانی) 15 درهم به ازای هر نفر می باشد که هم می توان به صورت آنلاین و هم می توان به صورت خرید در محل انجام گیرد.
هرساله گردشگران بسیاری از اکثر نقاط جهان در سفرشان به کشور امارات متحده عربی و شهر دبی برای گذراندن تعطیلات از این دهکده جهانی زیبا با محیط و منظره ای چشم نواز دیدن می کنند.

برخی غرفه های موجود در دهکده جهانی (گلوبال ویلیج)

غرفه ایران در دهکده جهانی iran pavilion of global village

غرفه ایران در دهکده جهانی
غرفه ایران در دهکده جهانی

یکی از غرفه های شناخته شده در این مکان، غرفه مختص به ایران می باشد.
سازه این غرفه بسیار زیبا بوده و با ترکیبی از آجر کاری و کاشی کاری سنتی ایرانی در این مجموعه چشم نوازی می کند و توجهات بسیاری را نیز جلب می کند.
در این غرفه از انواع خوراکی های لذیذ و خوشمزه سنتی گرفته تا لباس های محلی و بسیاری از زیبایی ها و البته فرش ایرانی که در دنیا شناخته شده اند نیز به نمایش گذاشته شده اند.
با ورود به این غرفه و بازدید در صورت تمایل در اخر می توانید از فروشگاه آنجا نیز برای سوغاتی خریدهایتان را به انجام برسانید.

غرفه آفریقا در دهکده جهانی Africa pavilion of global village

غرفه آفریقا در دهکده جهانی
غرفه آفریقا در دهکده جهانی

این غرفه که در دهکده جهانی وجود دارد بعنوان و به نمایندگی از برخی کشورهای آفریقایی نظیر: کنیا ، اوگاندا ، تانزانیا ، سنگال ، غنا ، اتیوپی ، موریتانی ، آنگولا ، زیمباوه ،سودان ،رواندا ، ماداگاسکار ، نامبیا ، آفریقای جنوبی و نیجریه برپا گردیده و با داخل رفتن به آن می توانید با مراجعه به هر بخش با آداب و رسوم مرتبط به آنها آشنایی کامل را بدست آورید.
بر قسمتی از این غرفه فروشگاه هایی وجود دارند که بازدید کنندگان در صورت تمایل می توانند از آنجا نیز استفاده کرده و برای سوغاتی هدیه های مخصوص را تهیه کنند.

غرفه امارات در دهکده جهانی Emirates pavilion of global village

غرفه امارات در دهکده جهانی
غرفه امارات در دهکده جهانی

این غرفه بواسطه نشان دادن فرهنگ غنی و آداب و روسوم این کشور در گلوبال ویلیج بخ نمایش عموم مردم در آمده است تا مسافرانی که به این کشور سفر کرده اند به راحتی بتوانند با تمامی آنها آشنا شوند.
در این غرفه انواع عطرها، عودها، خوراکی های سنتی، لباس ها و …. می توانید آشنا شوید و در صورت تمایل برای خرید سوغاتی می توانید به فروشگاهی که در این غرفه برپا میگردد نیز مراجعه کرده و بسته به نوع سلیقه و بودجه خود از آنجا خریدهایتان را انجام دهید.

غرفه ترکیه در دهکده جهانی Turkey pavilion of global village

غرفه ترکیه در دهکده جهانی
غرفه ترکیه در دهکده جهانی

یکی از غذفه های پرتردد ساخته شده در دبی و دهکده جهانی ان می باشد که با وارد شدن به آنجا می توانید همانند دیگر غرفه های با آداب، رسوم و مردم این کشور آشنایی پیدا نمایید.
انواع لباس های سنتی، شیرینی های خوشمزه ترکی، غذاهای سنتی، وسایل سنتی و … از جمله محصولاتی هستند که در این غرفه ارائه می شوند و در صورتی که بخواهید از هرکدام برای خود و یا بعنوان سوغاتی تهیه نمایید می توانید از فرئشگاه این غرفه نیز استفاده نمایید.

غرفه آلمان در دهکده جهانی Germany pavilion of global village

غرفه آلمان در دهکده جهانی
غرفه آلمان در دهکده جهانی

یکی دیگر از غرفه های این مجموعه متعلق به کشور آلمان می باشد که دارای طرفدران متعددی نیز می باشد.
گونه ها و سبک های متنوعی از محصولات در این غرفه ها برای ارائه به بازدید کنندگان به نمایش در می آیند که با رفتن به انجا می توانید با تمامی این محصولات و … آشنا شوید.
اگر در این غرفه از محصولی خوشتان آمد و قصد تهیه کردن آنرا داشتید اصلا نگران نباشید زیرا با مراجعه به قسمت فروشگاه این غرفه هر انچا را که در غرفه دیدین قابل تهیه و خرید کردن می باشد.

غرفه آذربایجان در دهکده جهانی Azerbaijan Pavlion of global village

غرفه آذربایجان در دهکده جهانی
غرفه آذربایجان در دهکده جهانی

این غرفه با اینکه دارای نمایی ساده می باشد اما با وارد شدن به داخل آن می توانید با بسیاری از زیبایی های این کشور بسیاری از محصولات سنتی نظیر لباس های، غذاها، شیرینی ها، محصولات تزیینی و دکوری و … دیدن نمایید.
آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ در این غرفه نیز بعنوان یکی دیگر از مزیت های بازدید از آن می باشد.
در فروشگاه این غرفه نیز هر بازدید کننده می تواند از محصولاتی که ارائه می شوند برای خود و یا بعنوان سوغاتی خرید نمایند.

غرفه پاکستان در دهکده جهانی Pakistan Pavlion of global village

غرفه پاکستان در دهکده جهانی
غرفه پاکستان در دهکده جهانی

این غرفه مختص به افرادی برپا شده است که ارائه دهنده محصولات چرمی ، پارچه های پنبه ای و، اقلام مختلف سنتی و لوازم خانگی مختص به این کشور می باشند.
آشنایی با آداب و رسوم نیز در تمامی غرفه ها برای آشنایی بازدید کنندگان با فرهنگ هر کشور وجود دارد و این غرفه نیز در این قضیه مستثنی ندارد.
در فروشگاه این غرفه نیز هر بازدید کننده می تواند از محصولاتی که ارائه می شوند برای خود و یا بعنوان سوغاتی خرید نمایند.

غرفه مصر در دهکده جهانی Egypt pavilion of global village

غرفه مصر در دهکده جهانی
غرفه مصر در دهکده جهانی

یکی از زیباترین غرفه های ساخته شده در دهکده جهانی متعلق به کشور مصر می باشد.
در این غرفه انواع محصولاتی نظیر ضروف مسی ، صنایع باستانی ، لباس های پنبه ای ، لباس های مرسوم و عرفی مصری (جلابیه) و لباس های ملی و محلی و همچنین صنایه دستی برای بازدید کنندگان ارائه می شوند.
علاوه بر محصولاتی که در بالا به آنها اشاره کردیک آشنایی با اداب و رسوم و اجرای رقص های سنتی زیبا از دیگر مزیت های آن می باشد.
اگر در این غرفه از محصولی خوشتان آمد و قصد تهیه کردن آنرا داشتید اصلا نگران نباشید زیرا با مراجعه به قسمت فروشگاه غرفه مصر هر انچا را که در آنجا دیدین قابل تهیه و خرید کردن می باشد.

غرفه هند در دهکده جهانی India pavilion of global village

غرفه هند در دهکده جهانی
غرفه هند در دهکده جهانی

هند نیز بعنوان یکی از کشورهایی شناخته شده می باشد که در دهکده جهانی دارای غرفه مختص به کشورش می باشد.
در این غرفه انواع پارچه های رنگارنگ هندی، محصولات و ادویه های این کشور، لباس های سنتی، غذاهای لذیذ و … برای تمامی بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می شوند.
علاوه بر دیدن این محصولات و در صورت تمایل خرید از فروشگاه های این غرفه همچنین با رفتن به آنجا می توانید از رقص و موسیقی زیبای هند نیز که توسط برخی هنرمندان اجرا می شود نیز لذت ببرید.

غرفه سوریه در دهکده جهانی Syria pavilion of global village

غرفه سوریه در دهکده جهانی
غرفه سوریه در دهکده جهانی

سوریه بعنوان یکی از کشورهایی است که بواسطه جنگی که در سالیان متعدد در آن در حال رخ دادن می باشد مورد توجه بسیاری از کشورها واقع شده است.
همانند دیگر غرفه ها در این مجموعه نیز برگزار کنندگان به ارائه محصولات این کشور، انواع خوراکی ها، صنایع دستی، لباس های سنتی و … مرتبط با کشور سوریه برای بازدید کنندگان ارائه می شود.
مردم با بازدید از این غرفه همچنین می توانند از فروشگاه این غرفه نیز برای خریدهای شخصی و یا سوغاتی نیز استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
Open