بلاگ

درباره فرودگاه دبی Dubai International Airport

راهنمای کامل فرودگاه دبی ( ترمینال های فرودگاه دبی , حمل و نقل و ترانسفر از فرودگاه دبی , مراکز خرید فرودگاه دوبی , صرافی در فرودگاه دوبی )

اطلاعات کامل درباره فرودگاه دبی Dubai International Airport

یکی از شناخته شده ترین فرودگاه های ساخته شده در کشور امارات همین فرودگاه بین المللی می باشد که در شهر دبی ساخته شده است و هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از مسافرانی است که برای مقاصد گوناگون به این شهر سفر می کنند.
بر اساس آمار سازمان هواپیمایی این فرودگاه بین المللی بعنوان یکی از شلوغ ترین، پر رفت و آمد و پر ترددترین فرودگاه های کشور امارات متحده شناخته شده می باشد.
این فرودگاه بین المللی را همچنین می توان بعنوان سومین فرودگاه پر رفت‌ و آمد جهان بر پایه شمار مسافر و ششمین فرودگاه پر رفت ‌وآمد بر پایه جا به‌ جایی بار نامید.
بیشترین تردد در این فرودگاه بیشترین تردد را هواپیمایی ایرباس و مدل 380 آن مجموعه به خود اختصاص داده است.
این مجموعه با دارا بودن حدود 2900 هکتار مساحت در در شهرک القرهود و در فاصله 5 کیلومتری شرقی دبی قرار دارد و مقر بسیاری از ایرلاین های معتبر و شناخته شده کشور امارات نیز می باشد.
این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی امارات و فلای دبی می باشد. 
این فرودگاه دارای سه ترمینال می باشد که از طریق آن مسافران بسیاری را به اکثر نقاط در جهان جا به جا می کند و همچنین میزبان تعداد بسیاری از مسافرانی نیز می باشد که به شهر دبی برای انواع مقاصد وارد می شوند.
هر کدام از ایم ترمینال ها مختص پروازهای جداگانه ای می باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

ترمینال شماره 1 دبی Dubai Airport Number 1 Terminal

ترمینال های فرودگاه دبی
ترمینال 1 فرودگاه دبی

یکی از محبوب ترین و پرتردد ترین و اصلی ترین ترمینال این فرودگاه بین المللی محسوب می شود که قابل ذکر است بسیاری از ایرلاین های معتبر پروازهای خود را از این ترمینال انجام میدهند و همچنین بسیاری از پروازهای طولانی مدت نیز از این ترمینال انجام میگرد.

ترمینال شماره 2 دبی Dubai Airport Number 2 Terminal

درباره فرودگاه دبی
ترمینال 2 فرودگاه دبی

در این ترمینال انواع پروازهای منطقه ای خلیج فارس و جنوب آسیا انجام میگیرد.
همچنین باید اشاره نماییم که پروازهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه خطوط هواپیمایی فلای دبی نیز از این ترمینال انجام میگیرد.

ترمینال شماره 3 دبی Dubai Airport Number 3 Terminal

ترمنیال 3 فرودگاه دبی
راهنمای کامل ترمنیال های دبی

این ترمینال دارای مساحتی بزرگ می باشد و به انواع پروازهای امارت و کانتاس اختصاص داده شده است.

حمل و نقل فرودگاه

از راه های متعدد دسترسی مسافارن به این فرودگاه در شهر دبی امکان پذیر می باشد و در ادامه به مهمترین راه ها که همیشه در دسترس مردم برای رسیدن به فرودگاه بین المللی دبی می باشد اشاره خواهیم نمود.

تاکسی Dubai Airport taxi

هزینه تاکسی در فرودگاه دبی
تاکسی های فرودگاه دبی

یکی از مورد استفاده ترین راه هایی که بیشتر مردم و مسافران برای رسیدن به فرودگاه دبی از ان استفاده می کنند تاکسی می باشد.
تمامی تاکسی های دبی دارای تاکسی متر می باشند و بعنوان یکی از امن ترین راه های برای دسترسی به فرودگاه بین المللی دبی شناخته شده می باشند.
برای ورود و همچنین خروج از فرودگاه می توانید از تاکسی ها استفاده نمایید و لازم به ذکر است که بیرون از تمامی ترمینال های این فرودگاه ایستگاه تاکسی برای استفاده مسافران وجود دارد.

مترو Dubai Airport metro

هزینه بلیط مترو در فرودگاه دبی
مترو فرودگاه دبی

خطوط مترو دارای رنگهای مشخصی می باشند که با دنبال کردن آنها و انتخاب مسیر درست می توانید برای رسیدن به فرودگاه بین المللی دبی و ترمینال هایی که پروازتان از انجا انجام میگیرد دسترسی داشته باشید.
برای رسیدن به ترمینال های شماره 1 و 3 می توانید با پیروی و انتخاب رنگ قرمز در مترو به راحتی به این ترمینال های برسید.
این مترو ها هر ده دقیقه یکبار حرکت می کنند و ساعات فعالیت آنها از 6 صبح الی 12 نیمه شب میباشد.

اتوبوس Dubai Airport bus

اتوبوس های مترو دبی
مترو دبی

مسافران با استفاده از اتوبوس می توانند به راحتی به هر 3 ترمینال در فرودگاه بین المللی دبی دسترسی آسانی داشته باشند.
هر فرد برای استفاده از این اتوبوس ها باید حتما” کارت الکترونیکی نول به همراه خود داشته باشد.

امکانات در فرودگاه دبی Facilities at Dubai Airport

فرودگاه دبی
رستوران ها و فست فودهای فرودگاه دبی

هر مسافر در مابین زمانی که منتظر انجام پرواز خود به مقصد مد نظرشان می باشند همچنین می توانند از امکاناتی که در این فرودگاه بین المللی در دسترس همه قرار دارند استفاده کنند.
در ادامه به انواع امکانات قابل دسترس مسافران در این فرودگاه اشاره خواهیم نمود.

اینترنت Internet

اینترنت
اینترنت وای فای فرودگاه دبی

اینترنت وای فای رایگان و نامحدود در محوطه فرودگاه وجود دارند و قابل دسترس می باشند.
هر فرد که مایل به استفاده از وای فای فرودگاه می باشد با توجه به دستور العمل های درج شده در بسیاری از نقاط اسن فرودگاه به آن وصل شده و استفاده خود را تا زمان انجام پروازتان داشته باشید.

اطلاعات فرودگاه دبی Dubai Airport Information

اینفورمیشن فرودگاه دبی
اطلاعات فرودگاه دبی

در تمامی فرودگاه ها و همچنین در فرودگاه بین المللی دبی و در هر سه ترمینال بادجه های و قسمت های مختص به اطلاعات وجود دارد که مردم با مراجعه به انها در صورت نیاز می توانند مشکلات خود را حل کرده و جواب تمامی سوالات خود را پیدا نمایند.
کارکنان این قسمت پیراهن های مخصوصی بر تن دارند که کاملا مشخص میباشد و در محطه ترمینال ها و فرودگاه نیز به غیر از بادجه هایشان حضور دارند و می توانید در صورت نیاز از انها کمک بگیرید.

خدمات مالی و بانک های در فرودگاه دبی Financial services and banks at Dubai Airport

امکانات مالی در فرودگاه دبی
امکانات مالی در فرودگاه دبی

در تمامی فرودگاه ها و همچنین فرودگاه دبی و در هر سه ترمینال بادجه ها و قسمت هایی نیز به برخی از بانک ها برای استفاده مسافران و مارجعین به فرودگاه اختصاص داده شده است.
این بانک ها دارای دستگاه های خودپرداز می باشند که از آن طریق نیز مسافران می توانند در صورت داشتن کارت از خدماتش بهره مند شوند.
همچنین در این بانک ها نیز برخی تبدیل های ارزی نیز برای راحتی خیال مسافارن انجام می پذیرد که بعنوان یکی از مورد اطمینان ترین قیمت ها برای تبدیل ارز مسافرتی شناخته شده می باشد.

خورد و خوراک در فرودگاه دبی Food at Dubai Airport

غذا ها در فرودگاه دبی
فست فود های فرودگاه دبی

در این فرودگاه قسمت های مخصوصی برای مسافران و مراجعین وجود دارد که می توانند برای خوردن و نوسیدن به آنجا رفته و سفارشات مورد علاقه خود را داده و آنها را تحویل گرفته و نوش جان نمایند.
فود کورت، کافه، رستوران های متعددی در این فرودگاه وجود دارند که بهترین غذاها، نوشیدنی ها، دسر ها و اسنک ها را به مسافران ارائه می دهند.

خرید در فرودگاه بین المللی دبی Shopping at Dubai Airport

فروشگاه های دیوتی فری فرودگاه دبی
مراکز خرید فرودگاه دبی

یکی دیگر از امکانات مورد علاقه بسیاری از مردم در فرودگاه استفاده از انواع فروشگاه هایی است که در این فرودگاه وجود دارند و محصولاتی از برترین و شناخته شده ترین برند های بین المللی و اماراتی را ارائه می دهند.
فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری این فرودگاه به دلیل تنوع محصولات و قیمت های مناسب بعنوان یکی از مشهورترین فروشگاه های دیوتی فری در فرودگاه های جهان شناخته شده می باشد.
هر فرد بسته به نوع احتیاجات و نیازهای خود می تواند از این فروشگاها خرید نماید.

دفتر اشیای گمشده در دبی Lost items Office at Dubai Airport

گم شده ها در فرودگاه دبی
اشیا گم شده فرودگاه دبی

در این فرودگاه دفتری مخصوص به اشیایی وجود دارد که در فرودگاه گم شده اند و دارای صاحبی نمی باشند.
اگر فردی یکی از اشیای خود را در این فرودگاه گم کرد با مراجعه به این دفتر و ارائه مشخصات و ارائه مدراک در صورت دارا بودن می تواند در صورتی که اشیای وی در این دفتر باشد آنرا پیدا کرده و آنرا با خود ببرید.

قیمت ویزای آنلاین دبی :

ویزا دبی توریستی در حال حاضر در 3 نوع ویزای 10 روزه – ویزای 1 ماهه و ویزای 2 ماهه صادر می شود و ویزای های 10 روزه و 30 دارای دو نوع عادی و فوری می باشند .

قیمت ویزا دبی به تومان و درهم در جدول زیر برای مسافران گرامی قابل مشاهده می باشد .

[ads1]

فرق بین ویزا عادی و فوری دبی در چیست :

ویزاهای عادی و فوری در نوع ویزا تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آنها در مدت زمان صدور می باشد . به طوری که ویزای عادی از زمان ثبت درخواست 1 تا 3 روز کاری و ویزای فوری از زمان ثبن سفارش حدودا 24 ساعت زمان نیاز دارند تا صادر شوند .

چه مدارکی برای اخذ ویزای دبی مورد نیاز است :

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آنلاین دبی اسکن یا عکس از صفحه اول پاسپورت ( با اعتبار حداقل 6 ماه ) – شناسنامه – عکس پرسونلی و کارت ملی می باشد 

افزاد زیر 18 سال به دلیل نداشتن کارت ملی  نیازی به ارائه تصویر کارت ملی ندارند 

افرادی که کارت ملی آنها قدیمی می باشد و یا هنوز کارت ملی جدید دریافت نکرده اند می توانند با استفاده است کارت ملی قدیمی و یا فیش تعویض درخواست ویزا دهند 

در مورد پاسپورت ارسالی توجه داشته باشید تمام قسمت های پاسپورت باید خوانا باشد و همچنین 2 خط زیر پاسپورت که به صورت کد می باشد حتما می بایستی در تصویر ارسالی به طور کامل وجود داشته باشد .

توجه داشته باشید :

  • برای دریافت ویزا نیاز به ارسال بلیط هواپیما و رزرو هتل نمی باشد .
  • جهت ارسال مدارک می توانید با گوشی خود از مدارک عکس گرفته و ارسال بفرمائید (به شرط با کیفیت بودن عکس ارسالی)
  • در صورتی که مدارک شما مورد تائید کارشناسان قرار نگیرد می بایستی در قسمت ارسال مجدد مدارک تصویر با کیفیت تر از مدارک خود برای ما ارسال فرمائید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open