بلاگ

برج خلیفه دبی امارات

اطلاعات و راهنمای کامل درباره برج خلیفه دبی امارات

برج خلیفه Burj Khalifa

درباره برج خلیفه

یکی از محبوب ترین، مشهورترین و پرتردد ترین آسمان خراش های ساخته شده شهر دبی در کشور امارات برج خلیفه می باشد.
به این نکته می توان اشاره نمود که ساخت این مجموعه عظیم از سال 2004 میلادی آغاز و در سال 2010 میلادی به اتمام رسید. 
این برج با ارتفاعی 828 متری دارای 163 طبقه قابل استفاده می باشد و از این طبقات حدود هزاران واحد مسکونی، 49 واحد تجاری و 4 استخر نیز مورد استفاده و در دسترس می باشند که هر فردی که در آنجا باشد می تواند از این امکانات بهره مند شود.
نکته قابل اهمیت در رابطه با ساخت این آسمان خراش این موضوع است که برج خلیفه توسط شرکت آمریکایی اسکیدمور ، اوینگز و مریل طراحی شد که نام طراح ارشد این پروژه آدرین اسمیت و مهندس ارشد آن بیل بیکر می باشند
این برج قرار بوده است در ابتدا فقط به صورت مسکونی و در 73 طبقه ساخته شود اما با گذر زمان تغییراتی در طراحی آن اعمال گردید و در نهایت به شکل امروزه ساخته و به بهره برداری رسیده است و قابل ذکر است که دارای معماری فوق العاده زیبا و همچنین چشم نوازی نیز می باشد.
در رابطه با نمای این برج می توان اشاره کرد که از بیست و شش هزار پنل شیشه ای و فلزی ساخته شده است که نسب تمامی انها از روزی 20 الی 30 پنل آغاز و کم کم به تعداد 175 پنل در روز رسید که تحت نظارت مهندیس ماهر و تکسین های خبره انجام گرفته شده است.
یکی از جالبترین نکاتی که در رابطه با برج خلیفه می توان به آن اشاره کرد این موضوع است که ارتفاع آن سه برابر «برج ایفل» و دو برابر «برج امپایر استیت» می باشد.
در کتاب گینس این برج بعنوان یکی از مستحکم ترین و استاندارد ترین ساختمان های جهان به ثبت رسیده است که تمامی قوانین ساخت و ساز را با بهترین کیفیت های اجرا ورعایت کرده است.
گردشگران بسیاری در سفر خود به کشور امارات و شهر دبی از این آسمان خراش بزرگ و عظیم که دارای بزرگترین آبنمای موزیکال جهان نیز می باشد بازدید می کنند و اوقات خوش و به یاد ماندی را با رفتن به این برج می گذراند و همچنین با گرفتن عکس های یادگاری زیبا این خاطرات خود را به صورت تصویری نیز به ثبت می رسانند.
دسترسی به این برج در شهر دبی بسیار آسان بوده و بوسیله تاکسی و ماشین شخصی و یا ثبت نام در تورهای شهری می توانند به آنجا برسند و نهایت لذت را از مدت زمانی که در آنجا حضور دارند تجربه نمایند.

کارگزار رسمی ویزای دبی :

یکی از مشکلات هموطنان گرامی برای اخذ ویزای دبی پیدا کردن کارگزار با سابقه و مطمئن برای اخذ ویزا دبی می باشد .

ویزای دبی به عنوان کارگزار رسمی صدور ویزای دبی در تهران خدمات صدور ویزای دبی را با تضمین کمترین قیمت ویزا دبی و سریع ترین زمان صدور ویزا دبی را به ایرانیان عزیز ارائه می نماید .

آیا ویزا های دبی ثبت شده در سایت قابل راستی آزمایی و چک کردن می باشد ؟

بله کلیه ویزاهای صادر شده در سایت قابل رساتی آزمایی از سایت اداره جوازات دبی می باشد .

پس از ورود به این سایت با زدن شماره پاسپورت و شماره ویزا می توانید از اصالت ویزا هود اطمینان کسب نمائید .

مدارک مورد نیاز ویزای امارات :

برای دریافت ویزای دبی مدارک زیر مورد نیاز است :

پاسپورت – شناسنامه – کارت ملی و عکس

قیمت ویزای امارات :

قیمت ویزا امارات به صورت روزانه به دلیل نوسانات نرخ درهم در حال تغییر می باشد .

در جدول زیر هزینه ویزای امارات قابل مشاهده می باشد .

[ads1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open